Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta: viimeksi lisätyt
Aineistot 1-20 / 125
-
Reducing strain and increasing gain of remote work group meetings with physiological indicators : Final Report of the PhinGAIN project
(Jyväskylän yliopisto, 2023)Käsillä oleva raportti on Työsuojelurahaston rahoittaman Työryhmien etäpalaverien kuormittavuuden vähentäminen ja hyödyllisyyden lisääminen fysiologisten mittareiden avulla (PhinGAIN) -tutkimushankkeen loppuraportti. ... -
Opettajien työhyvinvointi ja sen yhteys pedagogisen työn laatuun
(Jyväskylän yliopisto, 2020)The aim of the study was to examine the factors related to teachers’ stress and well-being at work, and how teachers’ occupational well-being is associated with the pedagogical quality of their work in the classroom. ... -
Johtotehtäviin liittyvät huolenaiheet korkeasti koulutetuilla johtajilla : selittäjät, seuraukset ja alaisten kokemukset
(Jyväskylän yliopisto, 2019) -
More trust, less control - less work? : culture of trust as a basis of educational leadership and school improvement
(University of Jyväskylä, 2015)Sisältää Vantaalla pidetyn European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management (ENIRDELM) 2014 -konferenssin artikkelit. -
Alakoulun ohjausta kehittämässä : teoriaa ja käytäntöä
(Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2013)Kehittämishankkeen eräänä tarkoituksena on antaa kokonaiskuva alakoulun oppilaanohjauksesta sekä osoittaa alakoulun ohjauksen tarpeellisuus. Ohjaus ja opettaminen eivät ole erillisiä, jokainen opettaja on samalla myös ... -
Mind the gap : creating social justice through education policy
(University of Jyväskylä, 2014)This publication includes the full paper presentations presented in the International Symposium on Educational Reform (ISER) 2013 conference. ISER2013 is a symposium for national policy makers, researchers and scholars, ... -
ePortfolio-ohjaus Centria ammattikorkeakoulussa
(Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2013) -
40+ : erään ikäluokan selviytymistarina
(Jyväskylän yliopisto, 2003) -
Miksi tieto ei aina siirry? : tiedonsiirron tarkastelua alakoulusta yläkouluun ja toiselle asteelle
(Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2012) -
Ohjaus Vehkalahden koulussa
(Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2012)Hankkeeni tavoitteena on laatia koulumme ohjaussuunnitelmalle runkoa ja tehdä valmistelevaa työtä ohjaussuunnitelmaa varten. Tämä työ ei siis ole varsinainen ohjaussuunnitelma. Tässä työssä kartoitetaan ja kirjataan ylös ... -
Sosiaalisten siirtymien tukeminen ohjauksen avulla : kulttuuriantropologinen näkökulma ohjaukseen
(Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2012)Kehittämishankkeeni käsittelee sosiaalisissa ympäristöissä tapahtuvia siirtymiä sekä näiden siirtymien tukemista ohjauksen avulla. Käsittelyni lähtökohtana on yhtäältä pääasiassa sosiodynaaminen ohjausmalli ja toisaalta ... -
Eettinen kuormittuneisuus ja eettisten dilemmojen sisällöt kaupunkiorganisaation eri ammattiryhmillä
(Jyväskylän yliopisto, 2012) -
Oppilaitoksen ohjaavien opettajien näkemyksiä opetusharjoittelun ohjauksesta Oulun ammatillisessa opettajakorkeakoulussa
(Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2012)Tässä hankkeessa keskitytään tarkastelemaan Oulun ammatillisen opettajakorkeakoulun opetusharjoittelua erityisesti ohjauksen näkökulmasta. Kiinnostuksen kohteena ovat oppilaitosten ohjaavien opettajien näkemykset ohjauksesta. ... -
Yhdenvertaisuutta, omanarvontuntoa ja yhdessä tukemista : erityisen tuen moniammatillinen ohjausmalli lukivaikeuden kysymyksiin Mynämäen lukiossa : yksin puurtamisesta kohti vertaistukea ja moniasiantuntijuutta
(Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2012)TIIVISTELMÄ Ala-Krekola-Suni, Anu Yhdenvertaisuutta, omanarvontuntoa ja yhdessä tukemista. Erityisen tuen moniammatillinen ohjausmalli lukivaikeuden kysymyksiin Mynämäen lukiossa. Yksin puurtamisesta kohti vertaistukea ... -
Kun on tunteet : yläkoulun opojen näkemyksiä tunnesäännöistä ja tunnetyöstä
(Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2011)Tämä tutkimuksellinen kehittämishanke tarkasteli yläkoulun opinto-ohjaajien, opojen, mielipiteitä työnsä tunneulottuvuuksista. Keskeiset käsitteet, tunnesäännöt sekä tunnetyö, sovellettiin organisaatiokäyttäytymisen ... -
Opinto-ohjaus Maunulan yhteiskoulussa ja Helsingin matematiikkalukiossa : erityispiirteitä yleislukiolaisten ja matematiikkalukiolaisten henkilökohtaisen ohjauksen tarpeessa
(Jyväskylän yliopisto, Opettajankoulutuslaitos, 2011)Tämän kehittämistyön tarkoituksena on tutkia opinto-ohjauksen tarvetta helsinkiläisessä Maunulan yhteiskoulussa ja Helsingin matematiikkalukiossa sekä henkilökohtaisessa ohjauksessa esiintyviä mahdollisia eroavaisuuksia ... -
Keski-ikä elämänvaiheena
(Jyväskylän yliopisto, 2010)