Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKauppinen, Merja
dc.contributor.authorTarnanen, Mirja
dc.contributor.authorNeittaanmäki, Reeta
dc.contributor.authorAalto, Eija
dc.contributor.authorHankala, Mari
dc.contributor.authorKainulainen, Johanna
dc.contributor.authorMustonen, Sanna
dc.contributor.authorTorvelainen, Päivi
dc.contributor.editorMäkipää, Toni
dc.contributor.editorHilden, Raili
dc.contributor.editorHuhta, Ari
dc.date.accessioned2023-04-25T06:51:15Z
dc.date.available2023-04-25T06:51:15Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationKauppinen, M., Tarnanen, M., Neittaanmäki, R., Aalto, E., Hankala, M., Kainulainen, J., Mustonen, S., & Torvelainen, P. (2023). Diagnostinen arviointi suomen kielen ja kirjallisuuden pedagogiikan opintojakson opiskelua ja opetusta ohjaamassa. In T. Mäkipää, R. Hilden, & A. Huhta (Eds.), <i>Kielenoppimista tukeva arviointi</i> (pp. 184-201). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA-teema, 15. <a href="https://doi.org/10.30660/afinla.126158" target="_blank">https://doi.org/10.30660/afinla.126158</a>
dc.identifier.otherCONVID_182828266
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/86562
dc.description.abstractThe article deals with diagnostic assessment conducted in the Finnish language and literature course for classroom teacher students. The research context was a hybrid learning environment, where the students evaluated both their linguistic and pedagogical competence using a self-assessment tool. The research questions were 1) what kind of linguistic competence the students showed in the beginning of the course, 2) how the results of linguistic competence and self-assessment were related, and 3) how the final grade of Finnish language and literature and the matriculation examination test of Finnish predicted the results of a diagnostic test. The data of the pilot research consisted of the results of a diagnostic test of 127 students and their self-assessment based on a five-step criterion-referenced scale. The research was quantitative and statistical methods were used in the analysis. The results showed that there were statistically reliable connections between the results of the self-assessment and the diagnostic test. With the help of the test, it is possible to assess different areas of students’ linguistic competence to some extent reliably.en
dc.format.extent201
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
dc.relation.ispartofKielenoppimista tukeva arviointi
dc.relation.ispartofseriesAFinLA-teema
dc.relation.urihttps://journal.fi/afinla/issue/view/9173
dc.rightsIn Copyright
dc.titleDiagnostinen arviointi suomen kielen ja kirjallisuuden pedagogiikan opintojakson opiskelua ja opetusta ohjaamassa
dc.typebook part
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202304252675
dc.contributor.laitosMonikielisen akateemisen viestinnän keskusfi
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosSoveltavan kielentutkimuksen keskusfi
dc.contributor.laitosCentre for Multilingual Academic Communicationen
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.laitosCentre for Applied Language Studiesen
dc.contributor.oppiaineMonilukutaito oppimisessa ja yhteiskunnallisessa osallisuudessafi
dc.contributor.oppiaineKasvatustiedefi
dc.contributor.oppiaineVuorovaikutusfi
dc.contributor.oppiaineTeknologiakasvatusfi
dc.contributor.oppiaineKieletfi
dc.contributor.oppiaineSuomen kieli ja kirjallisuusfi
dc.contributor.oppiaineYleiset kielitutkinnnotfi
dc.contributor.oppiaineSoveltava kielentutkimusfi
dc.contributor.oppiaineLaskentatoimifi
dc.contributor.oppiaineHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöfi
dc.contributor.oppiaineMultiliteracies for social participation and in learning across the life spanen
dc.contributor.oppiaineEducationen
dc.contributor.oppiaineInteractionen
dc.contributor.oppiaineTechnology Educationen
dc.contributor.oppiaineLanguagesen
dc.contributor.oppiaineFinnish Language and Literatureen
dc.contributor.oppiaineNational Certificates of Language Proficiencyen
dc.contributor.oppiaineApplied language studiesen
dc.contributor.oppiaineAccountingen
dc.contributor.oppiaineSchool of Wellbeingen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-9388-75-5
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange184-201
dc.relation.issn2814-6298
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry 2023
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationbookPart
dc.subject.ysoluokanopettajat
dc.subject.ysokielitaito
dc.subject.ysopedagogiikka
dc.subject.ysoarviointi
dc.subject.ysoopettajankoulutus
dc.subject.ysosuomen kieli
dc.subject.ysoosaaminen
dc.subject.ysoopiskelijat
dc.subject.ysoitsearviointi
dc.subject.ysotestit
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3999
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5797
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1584
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7413
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10746
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8856
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8343
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p16486
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6253
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3971
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.doi10.30660/afinla.126158
dc.type.okmA3


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright