Recent Submissions

  • Älypuhelimet aikuisten lukutaito-oppijoiden vapaa-ajalla 

    Vaarala, Heidi; Bogdanoff, Minna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2019)
    Aikuiset lukutaito-oppijat käyttävät älypuhelimia näppärästi ja ovat erilaisten sovellusten keskellä kuin kotonaan. Mitä nämä opiskelijat kertovat puhelimen käytöstään vapaa-ajalla? Entä miten tätä tietoa ja taitoa voisi ...
  • Sivuuttaako talouskasvu demokratian? 

    Eskelinen, Teppo (Ulkoasiainministeriö, 2019)
    Muuttuva maailmanpolitiikka haastaa käsityksemme talouskasvun ja demokratian välisestä dynamiikasta. Demokratian tulisi kyetä antamaan köyhyydessä eläville ihmisille lupaus paremmasta tulevaisuudesta, kirjoittaa Teppo Eskelinen.
  • Developing Connective Pedagogy in Cultural Research : A Case Study from the Teachers’ Perspective in Adopting a Problem-Based Approach in Higher Education 

    Kumpulainen, Kaisa; Vierimaa, Sanna; Koskinen-Koivisto, Eerika (MDPI, 2019)
    The article examines the challenges university teachers face when adopting connective pedagogy in organizing teaching. Instead of studying the learning outcomes of the method, we decided in this research to focus on the ...
  • Kuolema iholla ja suru ihon alla 

    Kosonen, Heidi (Nuoren voiman liitto, 2019)
    Kuolema haastaa elävät riippumatta siitä, onnistuvatko kuoleman koskettamat ihmiset näille määrätyissä tavoissa surra vai eivät. Kuolema jättää häpeätahran - mutta onko siitä kirjoittaminen likaista työtä?
  • The fragility of Finnish parliamentary democracy at the moment when Prussianism fell 

    Ihalainen, Pasi (Sage Publications, 2019)
    The Finnish case is in many ways illustrative of the complexities of democratisation after World War I. Finland found itself at the nexus of a Swedish constitutional tradition, legalism and ideological controversies adopted ...

View more