dc.contributor.author | Lähdesmäki, Tuuli | |
dc.date.accessioned | 2021-12-01T13:00:38Z | |
dc.date.available | 2021-12-01T13:00:38Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.citation | Lähdesmäki, T. (2021). Kulttuurisen lukutaidon oppimisohjelma : työkaluja empatian ja vuoropuhelun opettamiseen ja oppimiseen. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>12</i>(6). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2021/kulttuurisen-lukutaidon-oppimisohjelma-tyokaluja-empatian-ja-vuoropuhelun-opettamiseen-ja-oppimiseen" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2021/kulttuurisen-lukutaidon-oppimisohjelma-tyokaluja-empatian-ja-vuoropuhelun-opettamiseen-ja-oppimiseen</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_102294020 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78853 | |
dc.description.abstract | Nykymaailmassa tarvitaan kulttuurista lukutaitoa eli taitoa toimia vuorovaikutteisesti ja empaattisesti osana kulttuurisesti monimuotoisia yhteisöjä. Artikkelissa pohditaan, mitä kulttuurinen lukutaito tarkoittaa, miksi se on tärkeää ja miten sitä voidaan opettaa ja oppia kouluissa. Artikkeli perustuu Euroopan komission Horisontti 2020 -ohjelmasta rahoitetun DIALLS-hankkeen tutkimustuloksiin ja yhteistyöhön koulujen kanssa seitsemässä Euroopan maassa. Hankkeessa toteutettiin kaikille avoin kulttuurisen lukutaidon oppimisohjelma. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto | |
dc.relation.ispartofseries | Kieli, koulutus ja yhteiskunta | |
dc.relation.uri | https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2021/kulttuurisen-lukutaidon-oppimisohjelma-tyokaluja-empatian-ja-vuoropuhelun-opettamiseen-ja-oppimiseen | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | kulttuurinen lukutaito | |
dc.title | Kulttuurisen lukutaidon oppimisohjelma : työkaluja empatian ja vuoropuhelun opettamiseen ja oppimiseen | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202112015852 | |
dc.contributor.laitos | Musiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Music, Art and Culture Studies | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.issn | 1799-0181 | |
dc.relation.numberinseries | 6 | |
dc.relation.volume | 12 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2021 Kieliverkosto ja kirjoittaja | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.relation.grantnumber | 770045 | |
dc.relation.grantnumber | 770045 | |
dc.relation.projectid | info:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/770045/EU//DIALLS | |
dc.subject.yso | empatia | |
dc.subject.yso | monilukutaito | |
dc.subject.yso | dialogi | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p8625 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p28850 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p14560 | |
dc.rights.url | https://rightsstatements.org/page/InC/1.0/ | |
dc.relation.funder | European Commission | en |
dc.relation.funder | Euroopan komissio | fi |
jyx.fundingprogram | RIA Research and Innovation Action, H2020 | en |
jyx.fundingprogram | RIA Research and Innovation Action, H2020 | fi |
jyx.fundinginformation | Tutkimus on toteutettu Euroopan komission Horisontti 2020 -ohjelman rahoituksella (apuraha no. 77004). | |
dc.type.okm | D1 | |