Show simple item record

dc.contributor.authorLähdesmäki, Tuuli
dc.date.accessioned2021-12-01T13:00:38Z
dc.date.available2021-12-01T13:00:38Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.citationLähdesmäki, T. (2021). Kulttuurisen lukutaidon oppimisohjelma : työkaluja empatian ja vuoropuhelun opettamiseen ja oppimiseen. <i>Kieli, koulutus ja yhteiskunta</i>, <i>12</i>(6). <a href="https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2021/kulttuurisen-lukutaidon-oppimisohjelma-tyokaluja-empatian-ja-vuoropuhelun-opettamiseen-ja-oppimiseen" target="_blank">https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2021/kulttuurisen-lukutaidon-oppimisohjelma-tyokaluja-empatian-ja-vuoropuhelun-opettamiseen-ja-oppimiseen</a>
dc.identifier.otherCONVID_102294020
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78853
dc.description.abstractNykymaailmassa tarvitaan kulttuurista lukutaitoa eli taitoa toimia vuorovaikutteisesti ja empaattisesti osana kulttuurisesti monimuotoisia yhteisöjä. Artikkelissa pohditaan, mitä kulttuurinen lukutaito tarkoittaa, miksi se on tärkeää ja miten sitä voidaan opettaa ja oppia kouluissa. Artikkeli perustuu Euroopan komission Horisontti 2020 -ohjelmasta rahoitetun DIALLS-hankkeen tutkimustuloksiin ja yhteistyöhön koulujen kanssa seitsemässä Euroopan maassa. Hankkeessa toteutettiin kaikille avoin kulttuurisen lukutaidon oppimisohjelma.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSoveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
dc.relation.ispartofseriesKieli, koulutus ja yhteiskunta
dc.relation.urihttps://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2021/kulttuurisen-lukutaidon-oppimisohjelma-tyokaluja-empatian-ja-vuoropuhelun-opettamiseen-ja-oppimiseen
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherkulttuurinen lukutaito
dc.titleKulttuurisen lukutaidon oppimisohjelma : työkaluja empatian ja vuoropuhelun opettamiseen ja oppimiseen
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202112015852
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn1799-0181
dc.relation.numberinseries6
dc.relation.volume12
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2021 Kieliverkosto ja kirjoittaja
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.relation.grantnumber770045
dc.relation.grantnumber770045
dc.relation.projectidinfo:eu-repo/grantAgreement/EC/H2020/770045/EU//DIALLS
dc.subject.ysoempatia
dc.subject.ysomonilukutaito
dc.subject.ysodialogi
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8625
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p28850
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p14560
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/
dc.relation.funderEuropean Commissionen
dc.relation.funderEuroopan komissiofi
jyx.fundingprogramRIA Research and Innovation Action, H2020en
jyx.fundingprogramRIA Research and Innovation Action, H2020fi
jyx.fundinginformationTutkimus on toteutettu Euroopan komission Horisontti 2020 -ohjelman rahoituksella (apuraha no. 77004).
dc.type.okmD1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright