Asiakkaan osallistuminen : käsite ja mittaamisen haasteet
Leppäniemi, M., & Hepola, J. (2019). Asiakkaan osallistuminen : käsite ja mittaamisen haasteet. In V. Luoma-Aho, & K. Pekkala (Eds.), Osallistava viestintä (pp. 132-145). ProCom ry. ProComma Academic, 2019. http://hdl.handle.net/10138/302465
Julkaistu sarjassa
ProComma AcademicPäivämäärä
2019Oppiaine
MarkkinointiDigital marketing and CommunicationDigitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)Basic or discovery scholarshipMarketingDigital marketing and CommunicationDigital Business and Economy (focus area)Basic or discovery scholarshipTekijänoikeudet
© Kirjoittajat & ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry. 2019
Asiakkaiden osallistuminen on elintärkeää yrityksen menestymisen kannalta, ja niin tutkijat kuin liikkeenjohtajatkin ovat erittäin kiinnostuneita tästä modernin markkinoinnin ja viestinnän ilmiöstä. Kyseessä on kuitenkin haastava käsite, eikä osallistumisen määritelmästä tai mittaamisesta ole selkeää yksimielisyyttä. Yleisesti ottaen kannustamme kriittiseen tarkasteluun, sillä monet osallistumisen määritelmät poikkeavat merkittävästi toisistaan eivätkä mittauskäytänteet läheskään aina ole mittausteorian mukaisia. Tämä aiheuttaa suuria haasteita, kun tulkitaan empiirisiä tutkimustuloksia ja pyritään tekemään niiden perusteella liiketoiminnallisesti kannattavia päätöksiä. Tästä syystä tämän artikkelin tarkoituksena on muodostaa kokonaiskuva asiakkaan osallistumisen määritelmistä sekä mittauskäytänteistä erityisesti markkinoinnin kirjallisuudessa.
Julkaisija
ProCom ryEmojulkaisun ISBN
978-952-68576-2-6Kuuluu julkaisuun
Osallistava viestintäISSN Hae Julkaisufoorumista
2343-4090
Alkuperäislähde
http://hdl.handle.net/10138/302465Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/33862544
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1365]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
IT-palveluorganisaation mittaamisen mallin kehittäminen : suunnittelutieteellinen tutkimus
Holma, Linda (2023)Palvelutiski toimii IT-palveluorganisaatioissa keskitettynä yhteydenottopisteenä asiakkaiden ja organisaation välillä, hallinnoi palvelupyyntöjä, selvittää vikatilanteita sekä välittää tapahtumia eteenpäin selvitettäväksi. ... -
Digiosallisuus Suomessa : Digiosallisuus Suomessa -hankkeen loppuraportti
Kuusisto, Olli; Merisalo, Maria; Kääriäinen, Jukka; Hänninen, Riitta; Karhinen, Joonas; Korpela, Viivi; Pajula, Laura; Pihlajamaa, Olli; Taipale, Sakari; Wilska, Terhi-Anna (Valtioneuvoston kanslia, 2022)Digiosallisuus Suomessa -hankkeessa laadittiin aluksi digiosallisuuden käsiteanalyysi eri tieteen- ja hallinnonalojen näkökulmasta. Käsiteanalyysi ja sen pohjalta muodostettu digiosallisuuden määritelmä osa-alueineen on ... -
Ihmisen ja teknologian välisessä vuorovaikutuksessa syntyvä käyttäjäkokemus ja sen mittaamisen haasteet
Kokko, Tiia-Elina (2016)Kiinnostus käyttäjäkokemusta kohtaan perinteisen käytettävyyden ohella ihmisen ja teknologian välisessä vuorovaikutuksessa on lisääntynyt vuosituhannen vaihteen jälkeen. Huolimatta kasvavasta kiinnostuksesta käyttäjäkokemusta ... -
Asiakkaan osallistuminen dialogiin
Lehtonen, Saul (Jyväskylän yliopisto, 2003)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.