Show simple item record

dc.contributor.authorPenttinen, Viola
dc.contributor.authorPakarinen, Eija
dc.contributor.authorLerkkanen, Marja-Kristiina
dc.date.accessioned2018-07-11T05:02:50Z
dc.date.available2018-07-11T05:02:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationPenttinen, V., Pakarinen, E., & Lerkkanen, M.-K. Esiopettajat kokevat työssään sekä stressiä että työn imua. <i>Ruusupuiston uutiset</i>, (3). <a href="https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2018/3" target="_blank">https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2018/3</a>
dc.identifier.otherCONVID_28161887
dc.identifier.otherTUTKAID_78258
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58895
dc.description.abstractKasvavat ryhmäkoot, vähenevät resurssit, digiloikka ja uusi opetussuunnitelma ovat lisänneet opettajan työn vaatimuksia ja kuormittavuutta. OAJ:n vuonna 2015 julkaistun työolobarometrin mukaan opettajat kokivat työperäistä stressiä keskimäärin enemmän kuin muut työelämässä toimivat. Työterveyslaitoksen Kunta10-tutkimuksessa opettajat kokivat työmääränsä kasvaneen yli sietokyvyn. Miksi opettajat ovat kuormittuneita, ja mitä asialle voidaan tehdä?fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherJyväskylän yliopisto
dc.relation.ispartofseriesRuusupuiston uutiset
dc.relation.urihttps://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2018/3
dc.rightsCC BY 4.0
dc.subject.otheresiopetusfi
dc.subject.otheropettajatfi
dc.subject.otherstressifi
dc.subject.othertyön imufi
dc.titleEsiopettajat kokevat työssään sekä stressiä että työn imua
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201807103510
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.oppiaineKasvatuspsykologiafi
dc.contributor.oppiaineKasvatustiedefi
dc.contributor.oppiaineKasvatuspsykologiaen
dc.contributor.oppiaineEducationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.date.updated2018-07-10T12:15:10Z
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.numberinseries3
dc.relation.volume2018
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2018.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysoesiopetus
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysostressi
dc.subject.ysotyön imu
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p20272
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p133
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p23893
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
datacite.isSupplementedBy.doi10.17011/jyx/dataset/77741
datacite.isSupplementedByLerkkanen, Marja-Kristiina, Pakarinen, Eija (2021). Teacher and Student Stress and Interaction in Classroom (TESSI). V. 31.7.2021. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/77741. <a href="http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202109104845">https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202109104845</a>


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

CC BY 4.0
Except where otherwise noted, this item's license is described as CC BY 4.0