Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPenttinen, Viola
dc.contributor.authorPakarinen, Eija
dc.contributor.authorLerkkanen, Marja-Kristiina
dc.date.accessioned2018-07-11T05:02:50Z
dc.date.available2018-07-11T05:02:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationPenttinen, V., Pakarinen, E., & Lerkkanen, M.-K. Esiopettajat kokevat työssään sekä stressiä että työn imua. <i>Ruusupuiston uutiset</i>, (3). <a href="https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2018/3" target="_blank">https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2018/3</a>
dc.identifier.otherCONVID_28161887
dc.identifier.otherTUTKAID_78258
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58895
dc.description.abstractKasvavat ryhmäkoot, vähenevät resurssit, digiloikka ja uusi opetussuunnitelma ovat lisänneet opettajan työn vaatimuksia ja kuormittavuutta. OAJ:n vuonna 2015 julkaistun työolobarometrin mukaan opettajat kokivat työperäistä stressiä keskimäärin enemmän kuin muut työelämässä toimivat. Työterveyslaitoksen Kunta10-tutkimuksessa opettajat kokivat työmääränsä kasvaneen yli sietokyvyn. Miksi opettajat ovat kuormittuneita, ja mitä asialle voidaan tehdä?fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherJyväskylän yliopisto
dc.relation.ispartofseriesRuusupuiston uutiset
dc.relation.urihttps://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2018/3
dc.rightsCC BY 4.0
dc.subject.otheresiopetusfi
dc.subject.otheropettajatfi
dc.subject.otherstressifi
dc.subject.othertyön imufi
dc.titleEsiopettajat kokevat työssään sekä stressiä että työn imua
dc.typecontributionToPeriodical
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201807103510
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.oppiaineKasvatuspsykologiafi
dc.contributor.oppiaineKasvatustiedefi
dc.contributor.oppiaineKasvatuspsykologiaen
dc.contributor.oppiaineEducationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.date.updated2018-07-10T12:15:10Z
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.numberinseries3
dc.relation.volume2018
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2018.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysoesiopetus
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysostressi
dc.subject.ysotyön imu
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p20272
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p133
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p23893
dc.rights.urlhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
datacite.isSupplementedBy.doi10.17011/jyx/dataset/77741
datacite.isSupplementedByLerkkanen, Marja-Kristiina, Pakarinen, Eija (2021). Teacher and Student Stress and Interaction in Classroom (TESSI). V. 31.7.2021. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/77741. <a href="http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202109104845">https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202109104845</a>


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

CC BY 4.0
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on CC BY 4.0