Lehdet
Yhteisön alayhteisöt
-
Agorama [117]
-
Human technology [245]
-
J@rgonia [262]
-
Joulupukki [76]
-
JYKe [0]
JYKe on Jyväskylän yliopiston kirjaston blogi -
Kansalaisyhteiskunta [78]
-
Kirjamakasiini [1]
-
Kotitaide [67]
-
Musicae Scientiae [124]
-
Prologi [159]
-
Tietue [105]
Yhteisön kokoelmat
-
Aktivisti [23]
-
Finlance [17]
-
InSane [40]
Jyväskylän yliopiston suomen kielen opiskelijoiden ainejärjestö Sane ry:n lehti -
Jyväskylän ylioppilaslehti [1088]
-
Kielikeskustelua [30]
-
Kielikeskusuutisia [156]
-
Ruusupuisto News [2]
-
Tiedeblogi [127]
-
Tiedonjyvä [66]
-
Verkkomakasiini [64]
-
Vyöruusu [2]
Uusimmat aineistot
-
Arvioinnin sudenkuoppia ja katvealueita: mitä arvioimme, kun arvioimme kielitaitoa?
(Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023) -
A bridge too far? Dynamic Assessment and a dialectical view of the gap between language assessment and learning
(Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023) -
“Doing the assignments almost feels like my own idea” – arviointi osana oppimisprosessia lukion kielenopetuksessa
(Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Arvioinnin muutos on läpileikannut suomalaista perus- ja lukiokoulutuksen keskustelukenttää viime vuodet. Mitä ja miten pitäisi arvioida, jotta oppija hyötyy siitä? Työskentelyä, tehtävämäärää, tulosta vai kaikkea tätä ... -
Hei, me osataan sanoa “kiitos” jo viidellä kielellä! : ajatuksia ja kokemuksia arvioinnista perusopetuksen alaluokilla
(Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Tässä artikkelissamme pohdimme käytännön esimerkkien avulla perusopetuksen vuosiluokkien 1–6 kieltenopetuksen arviointia oppilaiden osallisuuden näkökulmasta. Oppilas on oman oppimisensa subjekti; hän on aina keskiössä ... -
Making knowledges count in assessment
(Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)A disclaimer right upfront: I am not an expert on assessment. My work is in the area of knowledges (I use the plural to emphasize their vast variety) in educational contexts. Specifically, I try to understand which knowledges ... -
Fallgropar och gråzoner vid bedömning av universitetsstudenters kunskaper i svenska
(Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)I den här artikeln diskuterar vi bedömning av muntliga och skriftliga kunskaper i svenska på universitetsnivå. Bedömning av språkkunskaper kan vara komplex och innehålla flera fallgropar och gråzoner. När språket ska bedömas ... -
Renki, isäntä vai sekatyöntekijä? : arvioinnin rooli ja muutokset aikojen saatossa konkareiden kertomana
(Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Haastattelin kahta opetus- ja tutkimusalan konkaria, Jyväskylän normaalikoulun kieltenopettaja Olli-Pekka Saloa ja Helsingin yliopiston kielididaktiikan apulaisprofessori Raili Hildéniä, arvioinnin luonteesta ennen ja ... -
Why do public authorities react the way they do to stigmatized minorities?
(Historian ja etnologian laitos, Jyväskylän yliopisto, 2023) -
Hilding Pleijel – luterilaisen yhtenäiskulttuurin ja kirkollisen kansanelämän tutkimuksen grand old man
(Jyväskylän yliopisto, historian ja etnologian laitos, 2023) -
What Collaboration Entails : From the Traitorous to Team Care
(Prologos ry, 2022)Keynote-puheenvuoro Vuorovaikutuksen tutkimuksen päivillä 1.10.2022 Tampereella. -
Minne menet ja mistä tulet medioitu vuorovaikutus?
(Prologos ry, 2022)Esitelmässä kuvataan Isotaluksen omien tutkimustensa kautta medioidun vuorovaikutuksen tutkimuksen kehitystä vuosikymmenten aikana. Ajan myötä mediaympäristön muuttuessa medioidun vuorovaikutuksen ymmärtäminen, käsitteellistäminen ... -
The thin essence of public diplomacy concept in communication and PR in Finland
(Prologos ry, 2021) -
Vuorovaikutus oppimisen kohteena lukiossa – kirja-arvio kolmesta äidinkielen ja kirjallisuuden uudesta oppikirjasarjasta
(Prologos ry, 2021)Arvioinnin kohteena ovat vuorovaikutusmoduulien materiaalit oppikirjasarjoissa Loisto, Särmä ja Ääni. -
Monikielisissä toimitustiimeissä syntyy juttuja, joita kukaan ei voisi tehdä yksin : Vuoden 2022 vuorovaikutusteko -kunniamaininta
(Prologos ry, 2022)Vuoden 2022 vuorovaikutusteko -kunniamaininta myönnettiin Anne Leppäjärvelle ja Haaga-Helian maahanmuuttajataustaisten journalistien koulutustiimille. -
Tutkitun tiedon tuottajien ja tiedon käyttäjien palveluksessa
(Prologos ry, 2021) -
Vuorovaikutuksen rakentumisen syvällinen ymmärtäminen auttaa tunnistamaan matematiikan oppimista edistäviä vuorovaikutustekijöitä
(Prologos ry, 2021)Kasvatustieteen maisteri Anniina Kämäräisen erityispedagogiikan alaan kuuluva väitöskirja Oppilaskeskeisten matematiikan oppituntien sosiaalisen arkkitehtuurin rakentuminen tarkastettiin 26.02.2021 Itä-Suomen yliopiston ... -
Moderni yritysten välinen suhdemyynti korostaa vuorovaikutusosaamisen merkitystä
(Prologos ry, 2021)FT Jonna Koposen palvelujohtamisen alaan kuuluva väitöskirja Sales communication competence in modern B2B relationship selling (suom. Myynnin vuorovaikutusosaaminen modernissa yritysten välisessä suhdemyynnissä) tarkastettiin ... -
Valinnaisten kielten opiskelu ja varhennettu kieltenopetus huoltajan näkökulmasta
(Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2023)Pikkukoululaisten kielivalinnat pohdituttavat joka vuosi. Huoltajat tahtovat lapsilleen hyvää ja pohtivat valintoja monesta näkökulmasta. Moni päätyy automaattisesti valitsemaan A1-englannin ekaluokkaa aloittavalle. Taustalla ...