Keskustelunanalyysin anti kestävälle opetukselle : esimerkkinä aikuisten luku- ja kirjoitustaidon koulutus
Laitinen, H. (2024). Keskustelunanalyysin anti kestävälle opetukselle : esimerkkinä aikuisten luku- ja kirjoitustaidon koulutus. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.15(7). URN: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2024/keskustelunanalyysin-anti-kestavalle-opetukselle-esimerkkina-aikuisten-luku-ja-kirjoitustaidon-koulutus
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaTekijät
Päivämäärä
2024Tekijänoikeudet
© Kirjoittaja
Tässä artikkelissa tarkastelen keskustelunanalyysin tarjoamia lähtökohtia ja keinoja kestävän kehityksen arvojen mukaiseen kielten opetukseen. Tarkastelussa ovat etenkin sosiaalisesti ja kulttuurisesti kestävän kehityksen näkökulmat. Pohdin, mitä keskustelunanalyysi antaa näiden näkökulmien huomioimiseen vapaan sivistystyön suomen kielen luku- ja kirjoitustaidon koulutuksessa.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181Asiasanat
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2024/keskustelunanalyysin-anti-kestavalle-opetukselle-esimerkkina-aikuisten-luku-ja-kirjoitustaidon-koulutusMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Puhelinvastaajaäänitteisiin liittyviä kuunteluharjoituksia aikuisten maahanmuuttajien luku- ja kirjoitustaidon koulutuksessa käytettäväksi : tarvekartoitus, oppimateriaali ja kokeilu
Kärki, Katja (2014)Tutkimusta aikuisten maahanmuuttajien luku- ja kirjoitustaidon koulutuksesta on tehty melko vähän sekä Suomessa että maailmalla. Tämä maisterintutkielma on monimuototutkielma ja sen tavoitteena on kartoittaa, millaista ... -
Älypuhelimet aikuisten lukutaito-oppijoiden vapaa-ajalla
Vaarala, Heidi; Bogdanoff, Minna (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2019)Aikuiset lukutaito-oppijat käyttävät älypuhelimia näppärästi ja ovat erilaisten sovellusten keskellä kuin kotonaan. Mitä nämä opiskelijat kertovat puhelimen käytöstään vapaa-ajalla? Entä miten tätä tietoa ja taitoa voisi ... -
The continuity of learning disabilities : a follow-up study of nine young women with the history of dyslexia
Eloranta, Anna-Kaija (2006) -
Osallisena Suomessa : kehittämissuunnitelma maahanmuuttajien kotoutumisen edistämiseksi
Pöyhönen, Sari; Tarnanen, Mirja; Vehviläinen, Eeva-Maija; Virtanen, Aija; Pihlaja, Lenita (Jyväskylän yliopisto, soveltavan kielentutkimuksen keskus, 2010)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.