Aineistot 1-20 / 4748

    • Susanna Alakoski: Lontoon tyttö 

      Seppälä, Liisamari (Maailmankirjat, 2022)
    • Ann-Helèn Laestadius: Varkaus 

      Vaismaa, Riitta (Maailmankirjat, 2022)
    • Torey Hayden: Näkymätön tyttö 

      Haverinen, Karoliina (Maailmankirjat, 2022)
    • InSane 2022-1  

      Jyväskylän yliopiston suomen kielen opiskelijoiden ainejärjestö Sane ry (2022)
    • Suomalaisia pääkalloja – mutta entä muuta? 

      Pekkarinen, Juho (Historian ja etnologian laitos, Jyväskylän yliopisto, 2022)
    • Haisevan möykyn mysteeri 

      Salmi, Jelena (Historian ja etnologian laitos, Jyväskylän yliopisto, 2022)
    • Minne digi-tie vie kielikoulutuksessa? 

      Vaarala, Heidi; Kilpeläinen, Erja (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)
    • Digitarinoita : mitä on koulutusteknologiapuhe ja miksi siihen tulee suhtautua epäillen 

      Mertala, Pekka (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)
      Teknologialla on teknisen olemuksensa lisäksi myös kielellinen ulottuvuus, mutta näiden kahden välillä ei välttämättä vallitse juuri minkäänlaista vastaavuussuhdetta. Tästä syystä on tärkeää kyetä erottamaan teknologian ...
    • Kielten aineenopettajaopiskelijoiden muuttuvat koulutusteknologiakäsitykset 

      Vuorio, Jaakko; Lahti, Laura; Ranta, Elina (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)
      Artikkelissa tarkastellaan kielten aineenopettajaopiskelijoiden muuttuvia käsityksiä koulutusteknologiasta. Käsityksiä teknologian opetuskäytöstä on viime aikoina muovannut erityisesti koronapandemia. Artikkelissa perehdytään ...
    • Monimediaisuudella merkityksellisyyttä kielen oppimiseen 

      Markkanen, Marjo (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)
      Monimediaiset oppimisympäristöt ja -välineet lisäävät oppilaiden kiinnostusta kielten opiskeluun, kehittävät heidän monilukutaitoaan sekä luovat mahdollisuuksia kielenkäyttöön autenttisissa kielenkäyttötilanteissa. ...
    • Hybridiopetus A2-kielen opetuksessa 

      Tolvanen, Nina; Pesonen, Elviira; Bärlund, Pia (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)
      Tässä artikkelissa tarkastellaan, millaisia edellytyksiä vapaaehtoisen A2-oppimäärän toteuttaminen hybridiopetuksena vaatii kuntatasolla. Aihetta lähestytään yhtäältä opettajien näkökulmasta ja toisaalta opetuksenjärjestäjän. ...
    • Tandem på spel : spelbaserat språklärande över språkgränsen 

      Hansell, Katri; Ståhl, Matilda; Pörn, Michaela; Rusk, Fredrik; Backholm-Nyberg, Yvonne; Majors, Joachim; Bäck, Sandra (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)
      Projektet Tandem på spel kombinerar tandemundervisning som modell för ömsesidigt språklärande och de digitala spelens pedagogiska potential i (språk)undervisningen. På detta sätt skapas möjligheter för elever med olika ...
    • Työnkuvan muutos : kääntäjästä jälkieditoijaksi 

      Latomaa, Sirkku; Nurminen, Mary (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)
      Konekäännösten laatu on parantunut huomattavasti vuosien mittaan. Erityisen suuri harppaus otettiin vuonna 2016, jolloin tekoälyteknologian uusinta sukupolvea edustava, syviä neuroverkkoja hyödyntävä NMT (neural machine ...
    • Kirjoittamisprosessin dynaaminen visualisointi 

      Leblay, Christophe; Usoof, Hakim; Caporossi, Gilles (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)
      Jos olemme kiinnostuneita paperilla tai näyttöruudulla näkyvästä valmiista tekstistä, tekstin alkujuurille palaaminen voi olla vieläkin antoisampaa. Tarvitsemme kuitenkin uudenlaisia tutkimusmenetelmiä, jotta saamme tehtyä ...
    • Edistyneen suomenoppijan digitaaliset oppimateriaalit – nykytilanne ja uusia suuntia 

      Kotilainen, Lari; Sundvall, Elżbieta; Komppa, Johanna; Niinivaara, Janne; Udd, Taija; (Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto, 2022)
      Kielenoppijoiden elämänpiiri muuttuu teknistymisen myötä. Omaa mobiililaitettaan mukanaan kuljettava oppija voisi ideaalitilanteessa käyttää tekniikkaa monipuolisesti niin ympäristönsä kielenkäyttötilanteiden etukäteisha ...
    • Lazlo Kraznahorkai: Vastarinnan melankolia 

      Niemi-Pynttäri, Risto (Maailmankirjat, 2022)
    • Vyöruusu : kosketusherkkä aviisi 

      Tuntematon tekijä (Jyväskylän yliopisto, opettajankoulutuslaitos, 2022)
    • Bernardine Evaristo, Tyttö, nainen, toinen 

      Rinne, Liisa (Maailmankirjat, 2022)
    • Bernhard Schlink: Jäähyväisvärit 

      Vaismaa, Riitta (Maailmankirjat, 2022)