Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorPulkkinen, Jonna
dc.date.accessioned2024-12-12T09:55:39Z
dc.date.available2024-12-12T09:55:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationPulkkinen, J. (2024, 12.11.2024). Koulussa on tärkeää tunnistaa nuoren osaaminen ja tuen tarve. <i>Tiedonportti : Jyväskylän yliopiston tieteen digilehti</i>. <a href="https://www.jyu.fi/fi/blogikirjoitus/koulussa-on-tarkeaa-tunnistaa-nuoren-osaaminen-ja-tuen-tarve" target="_blank">https://www.jyu.fi/fi/blogikirjoitus/koulussa-on-tarkeaa-tunnistaa-nuoren-osaaminen-ja-tuen-tarve</a>
dc.identifier.otherCONVID_244477922
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/98976
dc.description.abstractMaahanmuuttajataustaisten nuorten osaamisen tunnistamiseen, opetuskielen oppimiseen ja oppimisen tukeen on kiinnitettävä erityistä huomiota. Erityisen tärkeää on tukea heikkoja osaajia, joilla on puutteelliset valmiudet siirtyä perusopetuksen jälkeisiin opintoihin – maahanmuuttajataustasta riippumatta. Jos oppilas hallitsee heikosti koulun opetuskielen, osaamisen osoittamiseen on tarjottava myös vaihtoehtoisia tapoja, kirjoittaa Jonna Pulkkinen Jyväskylän yliopiston Koulutuksen tutkimuslaitoksesta.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherJyväskylän yliopisto
dc.relation.ispartofseriesTiedonportti : Jyväskylän yliopiston tieteen digilehti
dc.relation.urihttps://www.jyu.fi/fi/blogikirjoitus/koulussa-on-tarkeaa-tunnistaa-nuoren-osaaminen-ja-tuen-tarve
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherPISA 2022
dc.titleKoulussa on tärkeää tunnistaa nuoren osaaminen ja tuen tarve
dc.typenewspaper article
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202412127798
dc.contributor.laitosKoulutuksen tutkimuslaitosfi
dc.contributor.laitosFinnish Institute for Educational Researchen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_998f
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn2984-1607
dc.relation.volume12.11.2024
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2024 kirjoittaja
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationcontributionToPeriodical
dc.relation.grantnumberOKM/130/520/2019
dc.subject.ysoosaaminen
dc.subject.ysokoulunkäynti
dc.subject.ysotuen tarve
dc.subject.ysoopetuskieli
dc.subject.ysoperusopetus
dc.subject.ysosiirtymävaiheet
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysomaahanmuuttajat
dc.subject.ysokielitaito
dc.subject.ysoarviointi
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8343
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10624
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p40179
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p27831
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p19327
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p21130
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6165
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5797
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7413
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.funderMinistry of Education and Cultureen
dc.relation.funderOpetus- ja kulttuuriministeriöfi
jyx.fundingprogramOthersen
jyx.fundingprogramMuutfi
dc.type.okmE1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright