Show simple item record

dc.contributor.authorPulkkinen, Jonna
dc.date.accessioned2024-12-12T09:55:39Z
dc.date.available2024-12-12T09:55:39Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationPulkkinen, J. (2024, 12.11.2024). Koulussa on tärkeää tunnistaa nuoren osaaminen ja tuen tarve. <i>Tiedonportti : Jyväskylän yliopiston tieteen digilehti</i>. <a href="https://www.jyu.fi/fi/blogikirjoitus/koulussa-on-tarkeaa-tunnistaa-nuoren-osaaminen-ja-tuen-tarve" target="_blank">https://www.jyu.fi/fi/blogikirjoitus/koulussa-on-tarkeaa-tunnistaa-nuoren-osaaminen-ja-tuen-tarve</a>
dc.identifier.otherCONVID_244477922
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/98976
dc.description.abstractMaahanmuuttajataustaisten nuorten osaamisen tunnistamiseen, opetuskielen oppimiseen ja oppimisen tukeen on kiinnitettävä erityistä huomiota. Erityisen tärkeää on tukea heikkoja osaajia, joilla on puutteelliset valmiudet siirtyä perusopetuksen jälkeisiin opintoihin – maahanmuuttajataustasta riippumatta. Jos oppilas hallitsee heikosti koulun opetuskielen, osaamisen osoittamiseen on tarjottava myös vaihtoehtoisia tapoja, kirjoittaa Jonna Pulkkinen Jyväskylän yliopiston Koulutuksen tutkimuslaitoksesta.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherJyväskylän yliopisto
dc.relation.ispartofseriesTiedonportti : Jyväskylän yliopiston tieteen digilehti
dc.relation.urihttps://www.jyu.fi/fi/blogikirjoitus/koulussa-on-tarkeaa-tunnistaa-nuoren-osaaminen-ja-tuen-tarve
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherPISA 2022
dc.titleKoulussa on tärkeää tunnistaa nuoren osaaminen ja tuen tarve
dc.typenewspaper article
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202412127798
dc.contributor.laitosKoulutuksen tutkimuslaitosfi
dc.contributor.laitosFinnish Institute for Educational Researchen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_998f
dc.description.reviewstatusnonPeerReviewed
dc.relation.issn2984-1607
dc.relation.volume12.11.2024
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2024 kirjoittaja
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.type.publicationcontributionToPeriodical
dc.relation.grantnumberOKM/130/520/2019
dc.subject.ysoosaaminen
dc.subject.ysokoulunkäynti
dc.subject.ysotuen tarve
dc.subject.ysoopetuskieli
dc.subject.ysoperusopetus
dc.subject.ysosiirtymävaiheet
dc.subject.ysokielen oppiminen
dc.subject.ysomaahanmuuttajat
dc.subject.ysokielitaito
dc.subject.ysoarviointi
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8343
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10624
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p40179
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p27831
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p19327
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p21130
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p24061
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p6165
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p5797
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7413
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.funderMinistry of Education and Cultureen
dc.relation.funderOpetus- ja kulttuuriministeriöfi
jyx.fundingprogramOthersen
jyx.fundingprogramMuutfi
dc.type.okmE1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright