dc.contributor.author | Pitkänen-Huhta, Anne | |
dc.contributor.editor | Garant, Mikel | |
dc.contributor.editor | Helin, Irmeli | |
dc.contributor.editor | Yli-Jokipii, Hilkka | |
dc.date.accessioned | 2024-06-06T07:25:41Z | |
dc.date.available | 2024-06-06T07:25:41Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | Pitkänen-Huhta, A. (2008). Suomalaisten nuorten tekstikäytänteet monikielisessä arjessa. In M. Garant, I. Helin, & H. Yli-Jokipii (Eds.), <i>Kieli ja globalisaatio = Language and globalization</i> (pp. 333-357). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA. Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja, 66. <a href="https://journal.fi/afinlavk/article/view/59996" target="_blank">https://journal.fi/afinlavk/article/view/59996</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_18043115 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_32125 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95591 | |
dc.description.abstract | his paper examines the literacy practices of young people in the
current multilingual context of Finland. It is part of a larger project
looking into the role of English in the everyday lives of Finnish
teenagers. Theoretically the study draws on Literacy Studies and
discourse analysis, and the methodological approach is ethnographic.
The participants in the study were seven 14–16 years old boys and
girls, with whom sustained contact was kept for 16 months. The
methods include photographs, literacy diaries and discussions based
on these. The findings show that the textual landscape of these young
people is rich and both Finnish and English texts are used as an inte-
gral part of everyday activities. The attitudes towards and the values
related to English and Finnish texts proved, however, to be different | en |
dc.format.extent | 380 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA | |
dc.relation.ispartof | Kieli ja globalisaatio = Language and globalization | |
dc.relation.ispartofseries | Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen julkaisuja | |
dc.relation.uri | https://journal.fi/afinlavk/article/view/59996 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.subject.other | tekstikäytänteet | |
dc.subject.other | literacy practices | |
dc.title | Suomalaisten nuorten tekstikäytänteet monikielisessä arjessa | |
dc.type | conferenceObject | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202406064351 | |
dc.contributor.laitos | Kieli- ja viestintätieteiden laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Language and Communication Studies | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/ConferencePaper | |
dc.relation.isbn | 978-951-9388-54-0 | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 | |
dc.description.reviewstatus | peerReviewed | |
dc.format.pagerange | 333-357 | |
dc.relation.issn | 0781-0318 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittaja(t) ja Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | kirjoittaminen | |
dc.subject.yso | tekstitaito | |
dc.subject.yso | kielitaito | |
dc.subject.yso | nuoret | |
dc.subject.yso | englannin kieli | |
dc.subject.yso | lukutaito | |
dc.subject.yso | kielenkäyttö | |
dc.subject.yso | etnografia | |
dc.subject.yso | monikielisyys | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2512 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p22257 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p5797 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11617 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2573 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11405 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11302 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p14028 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6720 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
jyx.fundinginformation | Artikkelissa raportoitava tutkimus on osa laajempaa hanketta, jossa tutkitaan englannin kielen roolia suomalaisten
nuorten arjessa. Hanke toteutetaan yhteistyössä professori Tarja Nikulan kanssa, ja se on osa Suomen Akatemian rahoittamaa Helsingin ja Jyväskylän yliopistojen yhteistä Englannin kielen vaihtelun, kontaktien ja muutoksen huippututkimusyksikköä (Varieng). | |
dc.type.okm | A4 | |