Students at the core of English-medium instruction : research on the study paths of international master's degree students and the role of academic English and literacies
Julkaistu sarjassa
JYU dissertationsTekijät
Päivämäärä
2018Oppiaine
Soveltava kielitiedeTekijänoikeudet
© The Author & University of Jyväskylä
Julkaisija
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-7564-7ISSN Hae Julkaisufoorumista
2489-9003Asiasanat
English-medium instruction academic English academic literacies student's perspective qualitative content analysis Laadullinen sisällönanalyysi englannin kieli opetuskieli vieraskielinen opetus korkeakouluopetus korkea-asteen koulutus korkeakoulututkinnot kielitaito tekstitaito lukutaito kirjoitustaito diskurssi kvalitatiivinen analyysi sisällönanalyysi
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- JYU Dissertations [844]
- Väitöskirjat [3560]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Students’ perspectives on English medium instruction within higher education : exploring gender differences in Norway and Finland
Bukve, Trude (Centre for Applied Language Studies, University of Jyväskylä, 2020)This study aims to explore gender differences in students’ perspectives on language use within higher education (HE), using data from a survey distributed to students at two universities in Norway and Finland. Analysing ... -
Universitäten zwischen Mehrsprachigkeit und „international English“ : Sprachideologien und Einstellungen des Personals finnischer Universitäten zu Mehrsprachigkeit und Deutsch
Ylönen, Sabine; Heimonen, Emmi (Division of Germanic Languages, Literatures and Linguistics der Universität Alberta, 2017)In Finnland wird Mehrsprachigkeit traditionell geschätzt. Im Zeitalter von Globalisierung und Internationalisierung mit Englisch als Lingua franca muss man sich jedoch auch fragen, welchen Wert andere Sprachen als Englisch ... -
"The world has gotten smaller" : third year IB high school students' perceptions on the international baccalaureate diploma programme: internationalisation, English medium instruction and career choice
Määttä, Liisa (2014)Tämän kvalitatiivisen tutkielman tavoitteena oli selvittää viimeisen vuosikurssin käyneiden IB-lukiolaisten käsityksiä opiskelusta suomalaisessa IB-lukiossa. Aineiston keruussa käytettiin puolistrukturoituja teemahaastatteluja, ... -
The dynamic relationship between response processes and self-regulation in critical thinking assessments
Hyytinen, Heidi; Ursin, Jani; Silvennoinen, Kaisa; Kleemola, Katri; Toom, Auli (Elsevier BV, 2021)Our aim was to explore higher education students’ response and self-regulatory processes plus the relationship between these, as evidenced in two types of performance-based critical thinking tasks included in the Collegiate ... -
In search for the conceptual origin of university students' community in a confluence of on- and offline learning environments ethnographies in technology-rich, multi-sited fields of study
Pöysä, Johanna (University of Jyväskylä, 2007)Contemporary society requires its citizens to develop capacities to resituate their activities in collective unities and to successfully communicate their actions within these multiple local and global communities. Also ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.