Somevaikuttaja kaksoisagenttina : vaikuttajamarkkinoinnin tehokkuus, kuluttajan autonomia ja tulevaisuuden haasteet
Munnukka, J. (2023). Somevaikuttaja kaksoisagenttina : vaikuttajamarkkinoinnin tehokkuus, kuluttajan autonomia ja tulevaisuuden haasteet. In H. Reinikainen, & S.-M. Laaksonen (Eds.), Vaikuttava viestintä (pp. 45-60). ProCom - Viestinnän ammattilaiset ry. ProComma Academic, 2023. http://hdl.handle.net/10138/358167
Julkaistu sarjassa
ProComma AcademicTekijät
Päivämäärä
2023Oppiaine
Digitaalinen liiketoiminta ja talous (painoala)Digital marketing and CommunicationMarkkinointiDigital Business and Economy (focus area)Digital marketing and CommunicationMarketingTekijänoikeudet
© 2023 Kirjoittaja
Vaikuttajamarkkinointi tarjoaa yrityksille mahdollisuuden tehdä tarkkaan kohdistettua ja tehokasta brändiviestintää, luoda merkityksellisiä yhteyksiä asiakkaisiin ja lisätä brändin uskottavuutta. Vaikuttajien persoonallinen tyyli tekee heidän sisällöistään kuluttajien silmissä aitoa ja luotettavaa, minkä vuoksi ne usein hyväksytään paremmin kuin yritysten omat sisällöt. Samalla kaupalliset yhteistyöt ja alan ammattimaistuminen haastavat vaikuttajien autenttisuutta ja samaistuttavuutta. Keskeisiä tulevaisuuden haasteita vaikuttajamarkkinoinnille ovat kuluttajien yksityisyyden suojan ja autonomian säilyminen, kun uudet teknologiat, alustat ja sovellukset tuovat mukanaan yhä tehokkaampia vaikuttamisen keinoja.
Julkaisija
ProCom - Viestinnän ammattilaiset ryEmojulkaisun ISBN
978-952-69737-3-9Kuuluu julkaisuun
Vaikuttava viestintäISSN Hae Julkaisufoorumista
2343-4090Asiasanat
Alkuperäislähde
http://hdl.handle.net/10138/358167Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/194523025
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kauppakorkeakoulu [1381]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Vastuullisen vaikuttajamarkkinoinnin vaikutus brändimielikuviin
Pyykkö, Eveliina (2022)Tässä kvalitatiivisin menetelmin toteutetussa pro gradu -tutkielmassa selvitettiin vaikuttajamarkkinoinnin toimivuutta vastuullisuusviestinnän työkaluna sosiaalisessa mediassa. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka ... -
Vaikuttajamarkkinoinnin menestystekijät nuorten mieskuluttajien näkökulmasta
Natukka, Aleksi (2023)Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkastellaan vaikuttajamarkkinoinnin menestystekijöitä nuorten mieskuluttajien näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena on lisätä ymmärrystä siitä, mitä nuoriin miehiin kohdistetussa ... -
The Process of Selecting Influencers for Marketing Purposes in an Organisation
Huttula, Tia; Karjaluoto, Heikki (Springer, 2023)Influencer marketing practices are growing on social media channels, while the usage of other mass-media channels is decreasing, prompting organisations to search for new tools with which to communicate efficiently with ... -
Sosiaalisen median rooli kuluttajan ja brändin välisessä suhteessa
Brandstack, Taina (2020)Sosiaalinen media on muokannut kuluttajan ja brändin välistä vuorovaikutusta. Sosiaalisella medialla on nykyään merkittävä rooli brändien markkinoinnissa, ja kuluttajilla on mahdollisuus seurata brändejä sosiaalisen median ... -
“Tähän väliin asiaa meidän sponsorilta” : kaupalliset yhteistyöt suomalaisissa podcasteissa
Pesonen, Reetta; Carpén, Helmi (2021)Podcastien suosio on kasvanut viime vuosina räjähdysmäisesti. Niissä on jo tunnistettu olevan paljon kaupallista potentiaalia, mutta aiempi tutkimus ei ole vielä keskittynyt tutkimaan niiden kaupallisuuden toimintalogiikkaa. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.