Miten sosiaalisen median algoritmit vaikuttavat kuluttajien ostokäyttäytymiseen vaikuttajamarkkinoinnin näkökulmasta
Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tässä kirjallisuuskatsauksessa perehdytään sosiaaliseen mediaan ja sen vaikutukseen kuluttajien ostokäyttäytymisessä. Näkökulmana ovat algoritmit ja vaikuttajamarkkinointi. Katsauksessa selvitetään, miten suuri vaikutus erityisesti vaikuttajamarkkinoinnilla on kuluttajien ostokäyttäytymisen ja, että tarvitaanko aiheesta lisää tutkimusta. In this literature review, we learn about social media and its effect on purchasing behavior. The point of view is algorithms and influencer marketing. The review finds out how big an impact influencer marketing has on purchasing behavior and whether more research is needed.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5304]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Vaikuttajamarkkinoinnin menestystekijät nuorten mieskuluttajien näkökulmasta
Natukka, Aleksi (2023)Tässä pro gradu -tutkielmassa tarkastellaan vaikuttajamarkkinoinnin menestystekijöitä nuorten mieskuluttajien näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena on lisätä ymmärrystä siitä, mitä nuoriin miehiin kohdistetussa ... -
Nuorten naiskuluttajien sosiaalisen median vaikuttajiin muodostamat suhteet vaikuttajamarkkinoinnin kontekstissa
Koivisto, Anni (2020)Sosiaalinen media on alati kasvava median muoto, jonka huomioiminen markkinoinnin kontekstissa on yhtä tärkeämpää niin liikkeenjohdolle kuin akateemiselle tutkimuksellekin. Osittain sosiaalisen median kasvun kautta julkisuuden ... -
Vaikuttajayhteistyöt sosiaalisen median vaikuttajien silmin
Julkunen, Juulia (2023)Tämän tutkielman tarkoituksena on tarkastella vaikuttajayhteistöiden toteuttamista sosiaalisen median vaikuttajien näkökulmasta ja näin lisätä ymmärrystä vaikuttajayhteistyön vaiheista ja niihin liittyvistä jännitteistä. ... -
Miten sosiaalisen median viestintä yritysten kriisitilanteissa vaikuttaa kuluttajien brändiasenteisiin?
Inberg, Sonja (2021)Kriisin sattuessa yrityksen sidosryhmät kaipaavat entistä nopeampaa reagointia ja viestintää. Tällaisen nopean viestinnän mahdollistaa sosiaalinen media, joka tarjoaa yrityksille myös mahdollisuuden vuorovaikutukseen ... -
Fomo-kuluttaminen nuorten kuluttajien keskuudessa sosiaalisen median kontekstissa
Hakkarainen, Lotta (2023)’Fear of missing out’ eli ‘fomo’ on tunnettu ilmiö erityisesti nuorten keskuudessa. Merkittävä fomo-käsitteeseen liittyvä tekijä on sosiaalinen media, joka on myös merkittävä markkinointikanava, jossa tavoitetaan erityisesti ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.