Monimuotoinen oppiminen, opetus ja ohjaus Jyväskylän yliopistolla
Taalas, P., Mäkelä, T., Ikonen, P., Korkala, S., & Rajaniemi, H. (2022). Monimuotoinen oppiminen, opetus ja ohjaus Jyväskylän yliopistolla. Yliopistopedagogiikka, 29(2). https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2022/12/22/monimuotoinen-oppiminen-opetus-ja-ohjaus-jyvaskylan-yliopistolla/
Published in
YliopistopedagogiikkaDate
2022Discipline
JournalistiikkaKieletSoveltava kielentutkimus (profilointiala)ViestintäJournalismLanguagesApplied language studies for the changing society (profiling area)CommunicationCopyright
© Kirjoittajat, 2022
Pandemianaikaiset opetusjärjestelyt ovat synnyttäneet runsaasti keskustelua pandemianjälkeisistä opetus- ja opiskelumuodoista. Tässä julkaisussa esittelemme Jyväskylän yliopistolla kehitettyä tutkimuspohjaista mallia monimuotoiselle oppimiselle, opetukselle ja ohjaukselle. Sitä voi hyödyntää suunniteltaessa opettajien ja opiskelijoiden yksilölliset tilanteet huomioivia joustavia ratkaisuja. Teaching arrangements during the pandemic have generated a lot of discussions on post-pandemic modes of teaching and learning. In this publication, we present a research-based model for blended learning, teaching and supervision, created at the University of Jyväskylä. The model can be used when planning flexible solutions that take into account the individual situations of teachers and students.
Publisher
Koulutuksen tutkimuslaitosISSN Search the Publication Forum
2242-8070
Original source
https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2022/12/22/monimuotoinen-oppiminen-opetus-ja-ohjaus-jyvaskylan-yliopistolla/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/164748555
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Yhteisöllinen argumentointi sosionomikoulutuksessa avoimia ongelmia ratkottaessa
Vapalahti, Kati (University of Jyväskylä, 2017)The aim of this study was to develop teaching methods for practising argumentative problem-solving in a degree program of social services. The purpose was to acquire knowledge about multiple (face-to-face, online, and ... -
Opetuksen ja ohjauksen käytännöt ja oppilaiden itseohjautuvan oppimisen tukeminen avoimissa oppimistiloissa
Kärnä, Hanna-Kaisa (2017)Tutkielman tavoitteena oli selvittää, millaista opetusta ja ohjausta avoimissa oppimistiloissa toteutetaan. Avoimilla oppimistiloilla tarkoitettiin tässä tutkimuksessa monimuotoisia ja muunneltavia oppimistiloja, joissa ... -
Monimuoto-opiskelijoiden kokemuksia verkko-opiskelusta
Valtanen, Katja (2010)Tutkimuksen lähtökohtana on konstruktiivinen oppimiskäsitys. Tätä oppimiskäsitystä käytetään nykyisin yleisesti, koska oppija nähdään aktiivisena ja omatoimisena tiedon etsijänä. Nopea tekninen kehitys on mahdollistanut ... -
Experiencing Blended Learning during COVID‐19
Qin, Paiwei; Wei, Jianhui; Lin, Shengjun; Huang, Shaoming; Deng, Qiongying; Wei, Li (Wolters Kluwer - Medknow, 2022) -
The Patras blended strategy model for deep and meaningful learning in quality life-long distance education
Mystakidis, Stylianos; Berki, Eleni; Valtanen, Juri (Academic conferences international, 2019)Life‑long learning is currently being embraced as a central process that could disrupt traditional educational paths. Apparently, the (ideal) type of learning often promoted is deep and meaningful learning, though it is ...