Assessing 4th Grade Students’ Computational Thinking through Scratch Programming Projects
Fagerlund, J., Häkkinen, P., Vesisenaho, M., & Viiri, J. (2020). Assessing 4th Grade Students’ Computational Thinking through Scratch Programming Projects. Informatics in Education, 19(4), 611-640. https://doi.org/10.15388/infedu.2020.27
Julkaistu sarjassa
Informatics in EducationPäivämäärä
2020Tekijänoikeudet
© 2020 Vilnius University, ETH Zürich
Julkaisija
Vilnius universityISSN Hae Julkaisufoorumista
1648-5831Asiasanat
Julkaisuun liittyvä(t) tutkimusaineisto(t)
Fagerlund, Janne; Salmela, Sini. (2023). Thesis data: Teaching, learning and assessing CT through Scratch in primary schools. V. 1.1.2021. University of Jyväskylä. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/89237. https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202309255245Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/42408754
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
This work was supported by the Department of Teacher Education in the University of Jyväskylä, the Central Finland Regional Fund under Grant 30161702, the Emil Aaltonen Foundation under Grant 170028 N1, and the Ellen and Artturi Nyyssönen Foundation.Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Computational Thinking in Programming with Scratch in Primary Schools : A Systematic Review
Fagerlund, Janne; Häkkinen, Päivi; Vesisenaho, Mikko; Viiri, Jouni (John Wiley & Sons, 2021)Computer programming is being introduced in educational curricula, even at the primary school level. One goal of this implementation is to teach computational thinking (CT), which is potentially applicable in various ... -
A Study on the Assessment of Introductory Computational Thinking via Scratch Programming in Primary Schools
Fagerlund, Janne (ACM, 2018)Computational thinking (CT), a transversal intellectual foundation integral to computer science, is making its way into compulsory comprehensive education worldwide. Students are expected to attain skills and knowledge ... -
Fourth grade students’ computational thinking in pair programming with scratch : A holistic case analysis
Fagerlund, Janne; Vesisenaho, Mikko; Häkkinen, Päivi (Elsevier, 2022)This article explores a new but expanding research topic: primary school students’ computational thinking (CT) in the context of programming in pairs. The data comprises four fourth-grade student dyads using Scratch, a ... -
Thesis data: Teaching, learning and assessing CT through Scratch in primary schools
Fagerlund, Janne; Salmela, Sini (University of Jyväskylä, 2023)The empirical data comprised 4th grade students' Scratch programming work in primary school classrooms. The students participated in a 12-lesson programming course, during which they programmed mainly in pairs on the same ... -
Tietokonevallankumous ja ohjelmoinnillinen ajattelu peruskoulussa : havaintoja mikro- ja makrotasoilta
Fagerlund, Janne (Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2022)Väitöskirjassa tutkitaan ”ohjelmoinnilliseksi ajatteluksi” lanseeratun tieto- ja taitokokonaisuuden oppimista, opettamista ja arviointia perusopetuksessa. Tämän erityisesti ohjelmoinnin kautta opittavan osaamiskokonaisuuden ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.