Ohjelmoinnillinen ajattelu laaja-alaisessa oppimisessa
Roos, S., Hilpinen, M., & Fagerlund, J. (2022). Ohjelmoinnillinen ajattelu laaja-alaisessa oppimisessa. In T. Tammi, & M. Horila (Eds.), Oppimis- ja toimintaympäristöjen kehittäminen harjoittelukouluissa. III, Tilat ja tekniikka pedagogiikan kehittämisen tukena (pp. 29-40). eNorssi - Opettajankouluttajien yhteistyöverkosto. Suomen harjoittelukoulujen julkaisuja. https://enorssi.fi/oppimis-ja-toimintaymparistojen-kehittaminen-harjoittelukouluissa-iii/
Julkaistu sarjassa
Suomen harjoittelukoulujen julkaisujaPäivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 FCLab.fi ja eNorssi
Julkaisija
eNorssi - Opettajankouluttajien yhteistyöverkostoEmojulkaisun ISBN
978-951-39-9112-8Kuuluu julkaisuun
Oppimis- ja toimintaympäristöjen kehittäminen harjoittelukouluissa. III, Tilat ja tekniikka pedagogiikan kehittämisen tukenaISSN Hae Julkaisufoorumista
2342-8309Asiasanat
Alkuperäislähde
https://enorssi.fi/oppimis-ja-toimintaymparistojen-kehittaminen-harjoittelukouluissa-iii/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/118919155
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisätietoja rahoituksesta
Teos on kirjoitettu FCLab.fi-hankkeen ja eNorssi-verkoston TVT-ryhmän yhteistyönä. Suomen FCLab-verkostoa rahoittaa opetushallitus (kärkihanke)Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Computational Thinking in Programming with Scratch in Primary Schools : A Systematic Review
Fagerlund, Janne; Häkkinen, Päivi; Vesisenaho, Mikko; Viiri, Jouni (John Wiley & Sons, 2021)Computer programming is being introduced in educational curricula, even at the primary school level. One goal of this implementation is to teach computational thinking (CT), which is potentially applicable in various ... -
Tietokonevallankumous ja ohjelmoinnillinen ajattelu peruskoulussa : havaintoja mikro- ja makrotasoilta
Fagerlund, Janne (Suomen kasvatuksen ja koulutuksen historian seura, 2022)Väitöskirjassa tutkitaan ”ohjelmoinnilliseksi ajatteluksi” lanseeratun tieto- ja taitokokonaisuuden oppimista, opettamista ja arviointia perusopetuksessa. Tämän erityisesti ohjelmoinnin kautta opittavan osaamiskokonaisuuden ... -
Spontaania iloa ja kokonaisvaltaista ymmärtämistä : musiikin ja muiden oppiaineiden integraatiomahdollisuudet alakoulussa
Pöntinen, Iina (2020)Selvitän tutkielmassani, millaisia oppiainesisältöjä voi integroida musiikkiin käytännön koulutyöskentelyssä ja miten musiikin ja muiden oppiaineiden integraatio näkyy Perusopetuksen opetussuunnitelmassa (2014). Lisäksi ... -
Tietotekniikan valtakunnallisten oppisisältöjen toteutuminen Keski-Suomen peruskoulujen opetuskäytänteissä
Marttala, Lauri (2017)Tutkimus sai alkunsa kiinnostuksesta uusia Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteita kohtaan. Vuonna 2014 hyväksytty POPS asettui erityisesti tieto- ja viestintätekniikan opetuksen osalta vastaamaan perusopetuksessa ... -
Assessing 4th Grade Students’ Computational Thinking through Scratch Programming Projects
Fagerlund, Janne; Häkkinen, Päivi; Vesisenaho, Mikko; Viiri, Jouni (Vilnius university, 2020)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.