Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKarjalainen, Merja
dc.contributor.authorHeikkinen, Hannu L.T.
dc.contributor.authorHuttunen, Rauno
dc.contributor.authorSaarnivaara, Marjatta
dc.date.accessioned2020-10-13T10:24:23Z
dc.date.available2020-10-13T10:24:23Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.citationKarjalainen, M., Heikkinen, H. L., Huttunen, R., & Saarnivaara, M. (2006). Dialogi ja vertaisuus mentoroinnissa. <i>Aikuiskasvatus</i>, <i>26</i>(2), 96-103. <a href="https://doi.org/10.33336/aik.93677" target="_blank">https://doi.org/10.33336/aik.93677</a>
dc.identifier.otherCONVID_16202037
dc.identifier.otherTUTKAID_21531
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72139
dc.description.abstractOnko tasavertainen dialogi mahdollista mentoroinnissa? Ehdotamme mentoroinnin tarkasteluun mallia, joka auttaa välttämään toisaalta autoritaarisuuden ja hierarkkisuuden, toisaalta naiivit odotukset täydellisestä tasa-arvosta. Tarkastelemme dialogisuuden mahdollisuutta mentoroinnissa kolmella eri tasolla – eksistentiaalisella, episteemisellä ja juridis-eettisellä. Mentorointi voisi parhaimmillaan olla kahden ihmisen välistä vuorovaikutusta, joka perustuu vastavuoroiseen luottamukseen ja toisen tietojen, taitojen ja osaamisen arvostamiseen. Mentoroitavan ja mentorin dialogin lähtökohtana on ennen muuta vastavuoroinen tunnustuksen antaminen eksistentiaalisella tasolla.fi
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagefin
dc.language.isofin
dc.relation.ispartofseriesAikuiskasvatus
dc.relation.urihttps://journal.fi/aikuiskasvatus/article/view/93677
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.othervertaisuus
dc.subject.othermentoring. dialogue
dc.subject.otherequality
dc.titleDialogi ja vertaisuus mentoroinnissa
dc.typearticle
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202010096154
dc.contributor.laitosAvoin yliopistofi
dc.contributor.laitosKoulutuksen tutkimuslaitosfi
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosOpen Universityen
dc.contributor.laitosFinnish Institute for Educational Researchen
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/JournalArticle
dc.date.updated2020-10-09T12:15:10Z
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_2df8fbb1
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange96-103
dc.relation.issn0358-6197
dc.relation.numberinseries2
dc.relation.volume26
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat, 2006
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysomentorointi
dc.subject.ysodialogi
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p298
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p14560
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.doi10.33336/aik.93677
dc.type.okmA1


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright