Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorKauppinen, Merja
dc.contributor.authorAarto-Pesonen, Leena
dc.contributor.authorKostiainen, Emma
dc.contributor.editorTarnanen, Mirja
dc.contributor.editorKostiainen, Emma
dc.date.accessioned2020-03-04T12:35:23Z
dc.date.available2020-03-04T12:35:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationKauppinen, M., Aarto-Pesonen, L., & Kostiainen, E. (2020). Uudistuvaan opettajuuteen kasvu : ilmiölähtöinen oppiminen yksilön ja ryhmän prosesseina. In M. Tarnanen, & E. Kostiainen (Eds.), <i>Ilmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista</i> (pp. 100-122). Jyväskylän yliopisto. <a href="http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7793-1" target="_blank">http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7793-1</a>
dc.identifier.otherCONVID_34906249
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68066
dc.description.abstractIlmiölähtöinen oppiminen on sisältöihin keskittyvän, oppiainejakoisen opetuskulttuurin murtamista siten, että uudistetaan ainejakoiseen pedagogiikkaan liittyviä oppimisen käytänteitä. Ilmiölähtöinen opetus murtaa totuttuja oppiaineiden sisältöjä, peräänkuuluttaa välineitä ja tapoja oman oppimisen ohjaukseen sekä laajentaa oppimiskäsitystä kognitiivisista tavoitteista emotionaalisiin ja vuorovaikutuksen juonteisiin. Opettajaopiskelijat sosiaalistuvat ilmiölähtöiseen oppimiseen poisoppimalla oppiaineiden rajaamista tavoitteista ja sisällöistä. He sekä opiskelevat itse ilmiölähtöisesti että suunnittelevat ilmiölähtöisiä oppimiskokonaisuuksia yhdessä ja yhteisopettavat niitä harjoitteluluokissa. Tällöin oppimisen kohteet hahmottuvat laaja-alaisiksi ja perustuvat yleisille oppimaan oppimisen ja oman toiminnan säätelyn taidoille. Opitun jäsentäminen reflektion avulla sekä siihen liittyvä asenne- ja tunnetyö ovat ilmiölähtöisessä oppimisessa keskeisiä.fi
dc.format.extent256
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languagefin
dc.language.isofin
dc.publisherJyväskylän yliopisto
dc.relation.ispartofIlmiömäistä! : ilmiölähtöinen lähestymistapa uudistamassa opettajuutta ja oppimista
dc.relation.urihttp://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-7793-1
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.otherilmiölähtöinen oppiminen
dc.titleUudistuvaan opettajuuteen kasvu : ilmiölähtöinen oppiminen yksilön ja ryhmän prosesseina
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202003042287
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.oppiaineLiikuntakasvatusfi
dc.contributor.oppiaineSuomen kieli ja kirjallisuusfi
dc.contributor.oppiainePhysical Educationen
dc.contributor.oppiaineFinnish Language and Literatureen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-951-39-7792-4
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange100-122
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2020
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.relation.grantnumberOKM/41/523/2017
dc.subject.ysoammattitaito
dc.subject.ysoyhteisopettajuus
dc.subject.ysomuutos
dc.subject.ysoammatillinen kehitys
dc.subject.ysoopettajuus
dc.subject.ysoopettajat
dc.subject.ysoilmiöoppiminen
dc.subject.ysoopettajankoulutus
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p9365
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p26372
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p277
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p13158
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p8790
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1117
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p38876
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10746
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.relation.funderMinistry of Education and Cultureen
dc.relation.funderOpetus- ja kulttuuriministeriöfi
jyx.fundingprogramOthersen
jyx.fundingprogramMuutfi
dc.type.okmA3


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright