Luovan kirjoittamisen yhteisöistä tukea opettajien ammatilliseen kehittymiseen
Martin, A. (2023). Luovan kirjoittamisen yhteisöistä tukea opettajien ammatilliseen kehittymiseen. Kielikukko, 42(1), 3-7. https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2023/09/Kielikukko_1_2023_www.pdf
Julkaistu sarjassa
KielikukkoTekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Finra 2023
Artikkeli käsittelee opettajien ammatillisen kehittymisen tukemista luovan kirjoittamisen keinoin. Opettajan asiantuntijaksi kasvua ja ammatillista kehittymistä käsitellään kokonaisvaltaisena prosessina, johon kuuluvat paitsi luokkahuonepedagogiikka ja käytännön opettajan työ, myös identiteettityö ja hyvinvointi. Luovaa kirjoittamista lähestytään yhteisöllisestä näkökulmasta: Millaista tukea luovan kirjoittamisen yhteisöt voivat tarjota opettajille? Entä millaisia asioita tulisi huomioida, jos suunnittelee luovan kirjoittamisen yhteisöä opettajien ammatillisen kasvun tueksi? Artikkeli pohjautuu Anne Martinin (2021) väitöskirjatutkimukseen.
Julkaisija
Finra ryISSN Hae Julkaisufoorumista
0780-0940Asiasanat
Alkuperäislähde
https://finrainfo.fi/wp-content/uploads/2023/09/Kielikukko_1_2023_www.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/183107884
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Examining the relationships between teacher self-efficacy, professional learning community, and experiential learning in Japan
Yada, Takumi; Yada, Akie; Choshi, Daisuke; Sakata, Tetsuhito; Wakimoto, Takehiro; Nakada, Masahiro (Routledge, 2023)This study investigated the relationships between professional learning communities (PLCs), teacher self-efficacy, and experiential learning. A conceptual model that connects PLC components, including shared vision, ... -
Collaborative professional practice for strengthening teacher educator identities in Eritrea
Posti-Ahokas, Hanna; Idriss, Khalid; Hassan, Meriem; Isotalo, Sara (Routledge, 2022)Strengthening the identities of teacher educators is critical to quality teacher education and implementing change in the education sector. This study examines the professional identities of Eritrean teacher educators and ... -
From individuality towards co-operative culture : New direction for professional development in Finnish teacher education
Rautiainen, Matti; Kostiainen, Emma (Beltz Juventa, 2021) -
Sosiaali-, terveys- ja kuntoutusalan opettajien osaaminen ja sen kehittäminen
Mikkonen, Kristina; Koivula, Meeri; Sjögren, Tuulikki; Korpi, Hilkka; Koskinen, Camilla; Koskinen, Monika; Kuivila, Heli-Maria; Lähteenmäki, Marja-Leena; Koskimäki, Minna; Mäki-Hakola, Hanne; Wallin, Outi; Saaranen, Terhi; Sormunen, Marjorita; Kokkonen, Kukka-Maaria; Kiikeri, Janette; Salminen, Leena; Ryhtä, Iina; Elonen, Imane; Kääriäinen, Maria (Oulun yliopisto, 2019)Johdanto: Sosiaali-, terveys- ja kuntoutusalan (soteku) toimintaympäristö on jatkuvasti muuttuva ja kehittyvä. Jotta pätevien opettajien saatavuus turvataan myös tulevaisuudessa, tarvitaan jatkuvaa terveystieteiden ... -
Vocational teachers' identity construction at the interface of work and education
Vilppola, Jiri; Arvaja, Maarit; Vähäsantanen, Katja; Hämäläinen, Raija (Routledge, 2023)This longitudinal study examined the identity trajectories of vocational education and training (VET) teacher trainees during a workplace-oriented teacher training process. It also sought to determine the factors that may ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.