E-urheilun johtaminen : lähtölaukaus empiiriselle tutkimukselle suomalaisesta näkökulmasta
Kallinen-Kuisma, M., & Auvinen, T. (2018). E-urheilun johtaminen : lähtölaukaus empiiriselle tutkimukselle suomalaisesta näkökulmasta. Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, 23(2), 34-43. http://ejbo.jyu.fi/pdf/ejbo_vol23_no2_pages_34-43.pdf
Julkaistu sarjassa
EJBO - Electronic Journal of Business Ethics and Organization StudiesPäivämäärä
2018Oppiaine
Basic or discovery scholarshipJohtaminenBasic or discovery scholarshipManagement and LeadershipTekijänoikeudet
© Business and Organization Ethics Network (BON)
Esports – as a rapidly growing
field of sport, entertainment, and
business – offers an interesting
arena for leadership research. In
this qualitative study, we focus
on Finnish esports leadership,
considering both the definitions as
well as the leadership processes in
the professional electronic gaming.
Our aim is to chart the terrain
and increase understanding of
the theme so far little empirically
studied, and to open views for
further research. This study can
be seen as an opening for further
empirical research on Finnish
esports leadership. Due to scarcity
of scientific discussions, a wider
selection of literature on leadership
research and international esports
leadership studies have been
utilized. This study aims to add
value to both practice- and theoryoriented development of esports
education and leadership. The
empirical data consists of eight
semi-structured theme interviews
supplemented with ethnographic
observation (field diaries). In
our analysis, we describe how
esports professionals define an
esports organisation, and how the
informants perceive management
and leadership in an esports
organisation. We also discuss some
leadership-related challenges that
emerged in our data. Based on our
findings, it seems that the esports
professionals have a surprisingly
traditional view on leadership and
management, yet it seems that the emphasis is more on a family-type
leadership instead of hierarchical
and rational-oriented leadership.
...
Julkaisija
Business and Organization Ethics Network (BON)ISSN Hae Julkaisufoorumista
1239-2685Asiasanat
Alkuperäislähde
http://ejbo.jyu.fi/pdf/ejbo_vol23_no2_pages_34-43.pdfJulkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/28770441
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Monimuotoisen e-urheilun johtaminen : katsaus suomalaiseen kilpapelaamiseen
Komulainen, Kati (2023)E-urheilu on uusi ja nopeasti kasvava ala, jonka rakenteet eivät ole pysyneet kasvun tahdissa. Alan toimintaa on kehitetty paljolti kokeilujen kautta. E-urheilu on kehityshistoriansa takia alana melko homogeeninen, vaikka ... -
Urheilun digitalisaatio : E-urheilun yllättävä voittokulku
Mangeloja, Esa (Suomen urheiluhistoriallinen seura, 2020) -
E-urheilun vs. perinteisen urheilun kuluttamisen motiivit : case Formula 1
Kokkinen, Johanna (2021)E-urheilu ilmiönä on kasvanut viime vuosina tasaisen nopeasti varsinkin nuorten keskuudessa ympäri maailmaa. Suosion kasvun myötä monet perinteiset urheiluorganisaatiot ovat perustaneet e-urheiluliigoja ja hankkineet omia ... -
Sukupolvet videopelien turnajaisissa : e-urheilun markkinoiden ikärakenne
Mangeloja, Esa (Jyväskylän yliopisto, 2020)Digital gaming attracts people of all ages. Nevertheless, professional esports (also known as electronic sports, e-sports, or eSports) is dominated by under 35 year olds. In this paper, e-sports market is analysed by ... -
E-urheilun pimeä puoli
Palkio, Niko (2024)Tutkielmassa tarkasteltiin elektronisen urheilun eli e-urheilun kehitystä, toimintamalleja ja sen kohtaamia haasteita. Tutkielma tehtiin kuvailevana kirjallisuuskatsauksena, jossa etsittiin aiheeseen liittyviä mahdollisimman ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.