dc.contributor.author | Penttinen, Viola | |
dc.contributor.author | Pakarinen, Eija | |
dc.contributor.author | Lerkkanen, Marja-Kristiina | |
dc.date.accessioned | 2018-07-11T05:02:50Z | |
dc.date.available | 2018-07-11T05:02:50Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.citation | Penttinen, V., Pakarinen, E., & Lerkkanen, M.-K. Esiopettajat kokevat työssään sekä stressiä että työn imua. <i>Ruusupuiston uutiset</i>, (3). <a href="https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2018/3" target="_blank">https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2018/3</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_28161887 | |
dc.identifier.other | TUTKAID_78258 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/58895 | |
dc.description.abstract | Kasvavat ryhmäkoot, vähenevät resurssit, digiloikka ja uusi
opetussuunnitelma ovat lisänneet opettajan työn vaatimuksia ja
kuormittavuutta. OAJ:n vuonna 2015 julkaistun
työolobarometrin mukaan opettajat kokivat työperäistä stressiä
keskimäärin enemmän kuin muut työelämässä toimivat.
Työterveyslaitoksen Kunta10-tutkimuksessa opettajat kokivat
työmääränsä kasvaneen yli sietokyvyn. Miksi opettajat ovat
kuormittuneita, ja mitä asialle voidaan tehdä? | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Jyväskylän yliopisto | |
dc.relation.ispartofseries | Ruusupuiston uutiset | |
dc.relation.uri | https://peda.net/jyu/ruusupuisto/uutisarkisto/3-2018/3 | |
dc.rights | CC BY 4.0 | |
dc.subject.other | esiopetus | fi |
dc.subject.other | opettajat | fi |
dc.subject.other | stressi | fi |
dc.subject.other | työn imu | fi |
dc.title | Esiopettajat kokevat työssään sekä stressiä että työn imua | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-201807103510 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatuspsykologia | fi |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatustiede | fi |
dc.contributor.oppiaine | Kasvatuspsykologia | en |
dc.contributor.oppiaine | Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.date.updated | 2018-07-10T12:15:10Z | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.relation.numberinseries | 3 | |
dc.relation.volume | 2018 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Kirjoittajat & Jyväskylän yliopisto, 2018. | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | esiopetus | |
dc.subject.yso | opettajat | |
dc.subject.yso | stressi | |
dc.subject.yso | työn imu | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p20272 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1117 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p133 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p23893 | |
dc.rights.url | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
datacite.isSupplementedBy.doi | 10.17011/jyx/dataset/77741 | |
datacite.isSupplementedBy | Lerkkanen, Marja-Kristiina, Pakarinen, Eija (2021). Teacher and Student Stress and Interaction in Classroom (TESSI). V. 31.7.2021. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/77741. <a href="http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202109104845">https://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202109104845</a> | |