University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Artikkelit
  • Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta
  • View Item
JYX > Artikkelit > Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta > View Item

Projektioppimisen mallin kehittäminen kuvataiteen ja ympäristöopin monialaiseen ohjaamiseen

ThumbnailPublisher's PDF
View/Open
394.4Kb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Lindell, A., Kähkönen, A.-L., Lehtinen, A., & Lokka, A. (2017). Projektioppimisen mallin kehittäminen kuvataiteen ja ympäristöopin monialaiseen ohjaamiseen. In Proceedings of the annual FMSERA symposium 2016 (pp. 32-42). Finnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA). Retrieved from https://journal.fi/fmsera/article/view/60945/27032
Published in
Proceedings of the FMSERA annual symposium;
Authors
Lindell, Anssi |
Kähkönen, Anna-Leena |
Lehtinen, Antti |
Lokka, Antti
Date
2017
Discipline
KuvataideMatemaattis-luonnontieteelliset aineet
Copyright
© Kirjoittajat, 2017. Tämä on avoin artikkeli, joka on julkaistu Creative Commons -lisenssillä.

 
Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden 2014 yhtenä tavoitteena on eheyttää opetusta. Checkpoint Leonardo, muuttuva energia -oppimisprojektissa (CPLME) yhdistimme luonnontieteen sisältöjä muihin kouluaineisiin, erityisesti kuvataiteeseen. Samalla pyrimme kehittämään projektioppimisen mallin, joka eheyttää opettajan- ja täydennyskoulutusketjun hyödyntäen koulun ulkopuolisia ja virtuaalisia oppimisympäristöjä ja -yhteisöjä. Tutkimme opettajaopiskelijoiden näkemyksiä oppiaineiden rooleista ja oppimisympäristöjen hyödyntämisestä. Kaikki kyselyyn osallistuneet 27 opiskelijaa pitivät projektissa luonnontiedettä tietämiseen liittyvänä ja 23 heistä piti kuvataidetta tekemiseen liittyvänä oppiaineena. Oppimisympäristöinä haluttiin eniten hyödyntää luontoa ja museoita. Opiskelijoista 10 ei osannut nimetä yhtään virtuaalista oppimisympäristöä.
Publisher
Finnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA)
Is part of publication
Proceedings of the annual FMSERA symposium 2016
ISSN Search the Publication Forum
2489-4583
Keywords
projektioppiminen kuvataide ympäristöoppi

Original source
https://journal.fi/fmsera/article/view/60945/27032

URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-201711134229

Metadata
Show full item record
Collections
  • Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta [1439]
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement
Open Science Centre