Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.authorLindell, Anssi
dc.contributor.authorKähkönen, Anna-Leena
dc.contributor.authorLehtinen, Antti
dc.contributor.authorLokka, Antti
dc.date.accessioned2017-11-21T09:57:41Z
dc.date.available2017-11-21T09:57:41Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationLindell, A., Kähkönen, A.-L., Lehtinen, A., & Lokka, A. (2017). Projektioppimisen mallin kehittäminen kuvataiteen ja ympäristöopin monialaiseen ohjaamiseen. In <i>Proceedings of the annual FMSERA symposium 2016</i> (pp. 32-42). Finnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA). Proceedings of the FMSERA annual symposium. <a href="https://journal.fi/fmsera/article/view/60945/27032" target="_blank">https://journal.fi/fmsera/article/view/60945/27032</a>
dc.identifier.otherCONVID_27342637
dc.identifier.otherTUTKAID_75644
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/55956
dc.description.abstractPerusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden 2014 yhtenä tavoitteena on eheyttää opetusta. Checkpoint Leonardo, muuttuva energia -oppimisprojektissa (CPLME) yhdistimme luonnontieteen sisältöjä muihin kouluaineisiin, erityisesti kuvataiteeseen. Samalla pyrimme kehittämään projektioppimisen mallin, joka eheyttää opettajan- ja täydennyskoulutusketjun hyödyntäen koulun ulkopuolisia ja virtuaalisia oppimisympäristöjä ja -yhteisöjä. Tutkimme opettajaopiskelijoiden näkemyksiä oppiaineiden rooleista ja oppimisympäristöjen hyödyntämisestä. Kaikki kyselyyn osallistuneet 27 opiskelijaa pitivät projektissa luonnontiedettä tietämiseen liittyvänä ja 23 heistä piti kuvataidetta tekemiseen liittyvänä oppiaineena. Oppimisympäristöinä haluttiin eniten hyödyntää luontoa ja museoita. Opiskelijoista 10 ei osannut nimetä yhtään virtuaalista oppimisympäristöä.
dc.language.isoeng
dc.publisherFinnish Mathematics and Science Education Research Association (FMSERA)
dc.relation.ispartofProceedings of the annual FMSERA symposium 2016
dc.relation.ispartofseriesProceedings of the FMSERA annual symposium
dc.relation.urihttps://journal.fi/fmsera/article/view/60945/27032
dc.subject.otherprojektioppiminen
dc.subject.otherkuvataide
dc.subject.otherympäristöoppi
dc.titleProjektioppimisen mallin kehittäminen kuvataiteen ja ympäristöopin monialaiseen ohjaamiseen
dc.typeconferenceObject
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-201711134229
dc.contributor.laitosOpettajankoulutuslaitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Teacher Educationen
dc.contributor.oppiaineKuvataidefi
dc.contributor.oppiaineMatematiikka ja luonnontieteetfi
dc.contributor.oppiaineVisual Artsen
dc.contributor.oppiaineMatematiikka ja luonnontieteeten
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/ConferencePaper
dc.date.updated2017-11-13T10:15:08Z
dc.type.coarconference paper
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange32-42
dc.relation.issn2489-4583
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© Kirjoittajat, 2017. Tämä on avoin artikkeli, joka on julkaistu Creative Commons -lisenssillä.
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.relation.conferenceFinnish Mathematics and Science Education Research Association annual symposium
dc.subject.ysokuvataide
dc.subject.ysoympäristöoppi
dc.subject.ysoprojektioppiminen
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2739
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p18532
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p16501


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot