Laatuaikaoppiminen : vuorovaikutteista ja yhteistoiminnallista fysiikan opiskelua
Koskinen, P., Maunuksela, J., Lehtivuori, H., Lämsä, J., & Löytäinen, T. (2017). Laatuaikaoppiminen : vuorovaikutteista ja yhteistoiminnallista fysiikan opiskelua. Yliopistopedagogiikka, 24(1), 54-57. https://yliopistopedagogiikka.files.wordpress.com/2017/07/koskinen_ym_press.pdf
Published in
YliopistopedagogiikkaDate
2017Copyright
© Kirjoittajat & Peda-forum, 2017.
Esittelemme artikkelissa Jyväskylän yliopiston fysiikan laitoksella kehitettyä opetuksen toimintamallia, joka perustuu
teknologiatuettuun pienryhmäopiskeluun ja kurssin aikaiseen formatiiviseen arviointiin. Toimintamalli kehittää
työelämätaitoja, tehostaa opettajien ja opiskelijoiden ajankäyttöä, vahvistaa opiskelijoiden välistä vuorovaikutusta
ja hyödyntää suunnitelmallisesti tuloksia fysiikan opetuksen tutkimuksesta. Alustavat kokemukset toimintamallista
ovat rohkaisevia.
Publisher
Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forumISSN Search the Publication Forum
2242-8070Keywords
Original source
https://yliopistopedagogiikka.files.wordpress.com/2017/07/koskinen_ym_press.pdfPublication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27155018
Metadata
Show full item recordCollections
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Fysiikan opiskelijoiden yhteistoiminnallisen ongelmanratkaisun analysointi OECD:n PISA 2015 -mallin avulla
Manninen, Lasse (2022)Yhteistoiminnallinen ongelmanratkaisu on olennainen nykypäivän työelämätaito ja tämä on syytä huomioida myös yliopistojen opetuksessa. Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli hyödyntää yhteistoiminnallisen, eli pienryhmässä ... -
Opetus interaktiivisemmaksi : yliopisto-opettajien keinoja interaktiivisuuden lisäämiseen
Kattainen, Henrikki; Perälä, Jaakko (2014)Pro gradu -tutkimuksessamme tutkimme yliopisto-opettajien keinoja interaktiivisuuden lisäämiseen opetuskontekstissa. Keinoja tarkastellessa olimme kiinnostuneita myös opetta- jien näkemyksistä, millaisia syitä sekä ... -
Pienryhmäkeskustelu opetuskeinona yliopistofysiikan peruskurssin laskuharjoituksissa
Alftan, Jari (2012)Tässä tutkielmassa tutustuttiin fysiikan peruskurssin laskuharjoitusten toteutukseen pienryhmä-keskustelujen avulla ja siihen, miten pienryhmäkeskustelua voisi muuttaa oppimisen kannalta tehokkaammaksi. Lisäksi tutkimuksessa ... -
Fysiikan opiskelijoiden matemaattiset haasteet Jyväskylän yliopistossa
Huuhka, Niilo (2022)Tässä tutkielmassa tarkastellaan fysiikan opiskelijoiden matemaattisia valmiuksia ja haasteita Jyväskylän yliopiston fysiikan laitoksella. Matemaattiset haasteet ovat yleisiä fysiikan opinnoissa oppiaineen vahvan ... -
Kohti yhteistoiminnallista koulua
Forsberg, Tea; Lassila, Piia (2016)TIIVISTELMÄ Forsberg, T. & Lassila, P. 2016. Kohti yhteistoiminnallista koulua. Jyväskylän yli-opisto. Kokkolan yliopistokeskus Chydenius. Kasvatustieteen pro-gradu tutkielma. 63 s. Tutkimuksemme tarkoituksena on ...