Ecological sustainability in foreign language lessons for young learners
Jałoza, H. (2024). Ecological sustainability in foreign language lessons for young learners. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.15(7). URN: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2024/ecological-sustainability-in-foreign-language-lessons-for-young-learners
Published in
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaAuthors
Date
2024Copyright
© Author
In this article, I discuss ecological sustainability in early language education from two perspectives. First, I provide examples of how sustainable development is considered in the early language learning curricula implemented in Finland, Poland and Germany. Second, I include my experiences in how to teach a foreign language using a children's book that contains ecological topics. The presented method of reading aloud in German, the target language, was applied in this study, involving two groups of kindergarten and primary school children in Poland.
Publisher
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Search the Publication Forum
1799-0181Keywords
Original source
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-joulukuu-2024/ecological-sustainability-in-foreign-language-lessons-for-young-learnersMetadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, Matthew E.; Leontjev, Dmitri (Wiley-Blackwell, 2023)SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally ... -
Going into the real world : language learners' views on how foreign language teaching prepares them to use language in authentic situations
Pietilä, Katri (2014)Englannin kieli nähdään oikeutetusti maailmankielenä, sillä se on vakiinnuttanut asemansa kansainvälisen kommunikaation välineenä. Kielenkäyttö ja kommunikatiivisuus ovat olleet teoriassa vieraiden kielten opetuksen ... -
"Vähän heitettiin syvään päähän ja katottiin et uidaanko" : primary school teachers' readiness to teach early English to young learners
Hallila, Hanna (2019)Suomessa kielten opiskelu on aloitettu perinteisesti kolmannelta luokalta, joka on Euroopan viitekehyksessä verrattain myöhäinen aloitusaika. Varhennetun kieltenopetuksen puolesta puhuvat useat 2000-luvulla toteutetut ... -
Pleasure reading in English and in Finnish : The experiences of English language university students in Finland
Härkönen, Jenna (2024)Vieraalla kielellä vapaa-ajan lukemisella on todettu olevan positiivisia vaikutuksia kielen oppimisen kannalta. On todettu, että se voi parantaa esimerkiksi vieraan kielen luetun ymmärtämistä, lukunopeutta, kielioppia, ... -
From interdepe[n]dence to agency : migrants as learners of English and Finnish in Finland
Hakkarainen, Tiina (2011)Maahanmuuttajien määrä Suomessa on kasvanut räjähdysmäisesti sitten 1990-luvun. Muutos väestörakenteessa vaikuttaa myös suomalaisten koulujen arkeen ja opettajien työhön, mutta tutkimusta maahanmuuttajista erityisesti ...