Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development
Poehner, M. E., & Leontjev, D. (2023). Peer interaction, mediation, and a view of teachers as creators of learner L2 development. International journal of applied linguistics, 33(1), 18-32. https://doi.org/10.1111/ijal.12444
Published in
International journal of applied linguisticsDate
2023Access restrictions
Embargoed until: 2024-10-28Request copy from author
Copyright
© 2022 John Wiley & Sons Ltd.
SLA researchers in a variety of theoretical traditions have argued that interaction is essential to supporting learner L2 (second/foreign language) development. While L2 research informed by sociocultural theory has generally examined either peer-to-peer or teacher–learner interactions, the present study investigated how these may function together to form a mediating classroom environment. Drawing on examples from a collaborative project with a university teacher of L2 Japanese writing, we illustrate that while the quality of peer interactions may differ from teacher mediation, learner collaborative efforts allow them opportunities to collectively uncover partial understanding and synthesize their knowledge, positioning them to benefit from subsequent interactions with the teacher while also helping orient the teacher to areas of learner difficulty.
Publisher
Wiley-BlackwellISSN Search the Publication Forum
0802-6106Keywords
Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/159368358
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
”Englanti jyrää” : kieltenopettajien keinoja ja ehdotuksia kielivalintojen monipuolistamiseksi
Veivo, Outi; Pollari, Pirjo; Toomar, Jaana; Mäntylä, Katja (Helsingin yliopisto, 2021)Suomen kouluissa opiskellaan yhä vähemmän ja yhä harvempia vieraita kieliä. Valinnaisten kielten opiskelun suosio on laskenut, ja kielitaito on vaarassa jäädä pelkän englannin varaan. Erilaisia toimenpiteitä, kuten kielen ... -
"Luin oppikirjoja ja kirjaimellisesti pänttäsin asioita" : vieraiden kielten opettajaopiskelijat kielen oppimista ja opettamista pohtimassa
Alanen, Riikka; Kajander, Kati; Nyman, Tarja (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry, 2013)Portfolios have been used for a number of years in language teacher education to support and nurture pre-service teachers’ reflective thinking. Combined with the European Language Portfolio (ELP), portfolio provides a ... -
Teachers negotiating multilingualism in the EFL classroom
Pitkänen-Huhta, Anne; Mäntylä, Katja (De Gruyter, 2021)Tässä artikkelissa tutkimme suomalaisten englanninopettajien käsityksiä maahanmuuttajaoppilaista, joilla on monikielinen tausta, vieraan kielen luokkahuoneessa. Aiemmat tutkimukset monikielisistä oppijoista ovat keskittyneet ... -
Syntactic complexity in Finnish-background EFL learners’ writing at CEFR levels A1–B2
Khushik, Ghulam Abbas; Huhta, Ari (Walter de Gruyter GmbH, 2022)Eurooppalaisen viitekehyksen (EVK) merkitys kielikoulutukselle on lisännyt tutkimusta sen taitotasojen kielellisistä piirteistä; tarkempi tieto näistä piirteistä auttaisi EVK:n soveltamista opetusmateriaalien, kurssien ja ... -
Teacher perceptions of integrating EFL into primary-level Multidisciplinary Learning Modules
Christou, Andria (2020)Suomalaisen koulureformin myötä vuoden 2014 perusopetuksen opetussuunnitelma (POPS 2014) esitteli monialaiset oppimiskokonaisuudet (MOK), jotka määritettiin osaksi jokaisen peruskoulun jokavuotista opetusta. Monialaisten ...