Digitaalisen markkinoinnin merkitys B2B-yrityksissä
Digitalisaatio on tuonut paljon muutoksia yhteiskuntaan ja siinä samalla vaikuttanut myös markkinoinnin toimiin. Digitaalinen markkinointi on ottanut suurimman harppauksen Business-to-Consumer (B2C) yrityksissä, mutta muutos on jäänyt hieman vähäisemmäksi Business-to-Business (B2B) sektorilla. B2B-toimijat ovat kuitenkin viimevuosina ottaneet suuntaa kohti nykymaailman markkinointia, eli digitaalista markkinointia. Tässä kandidaatintutkielmassa tutkittiin digitaalisen markkinoinnin merkitystä B2B-yrityksissä, sekä millaisilla työkaluilla näihin hyötyihin päästään. Kandidaatintutkielma toteutettiin kuvailevana kirjallisuuskatkauksena. Tutkielmassa ilmeni, että digitaalisesta markkinoinnista on paljon hyötyä B2B-yritykselle. Esimerkkinä bränditunnettavuus, asiakkaiden sitoutuneisuus, uusien asiakkaiden hankinta, sekä vanhojen asiakassuhteiden parantaminen. Tämän saavuttamiseksi B2B-yritys käyttää digitaalisen markkinoinnin työkaluja, kuten hakukonemarkkinointi, sosiaalisen median markkinointi, sähköpostimarkkinointi, sekä sisältömarkkinointi. Tutkimuksessa havaittiin, että digitaalisen markkinoinnin tekniikat ovat myös huomattavasti halvempia, kuin tyypillisen markkinoinnin elementit, kuten radio tai lehtimainonta. Digitaalisen markkinoinnin työkalut tuovat myös muita etuja, kuten sen helppo mitattavuus. Usea eri sosiaalisen median kanava antaa suoraan lukuja, kuten kuinka moni on nähnyt mainoksen tai miten paljon mainosta on avattu. Digitaalisen markkinoinnin ei tule korvata tyypillistä markkinointia, vaan niiden on toimittava rintarinnan.
...
Digitalization has brought significant changes in society, thereby impacting marketing strategies as well. While digital marketing has taken a significant leap in Business-To-Consumer (B2C) companies, the shift has been somewhat less pronounced in the Business-To-Business (B2B) sector. However, B2B entities have been increasingly gravitating towards modern marketing practices, specifically digital marketing, in recent years. This bachelor's thesis investigated the significance of digital marketing in B2B companies and the tools instrumental in achieving its benefits. The thesis was conducted through a literature review, revealing that digital marketing holds substantial advantages for B2B firms. Examples include brand awareness, customer engagement, acquisition of new clients, and the improvement of existing customer relationships. To attain these, B2B enterprises employ digital marketing tools such as search engine marketing, social media marketing, email marketing, and content marketing. The study found that digital marketing techniques are notably more cost-effective than traditional marketing elements like radio or print advertising. Furthermore, digital marketing tools offer other advantages, such as easy measurability. Various social media platforms provide direct metrics, indicating how many individuals have seen an ad or how much engagement it has received. Digital marketing should not replace traditional marketing but rather work alongside it in tandem.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5367]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Digitaalisen sisältömarkkinoinnin hyödyntäminen suomalaisissa B2B-yrityksissä
Sällilä, Karoliina (2021)Tänä päivänä asiakkaat vieroksuvat päällekäyvää markkinointiviestintää. Markkinoinnissa on oleellista saada ansaittua asiakkaan huomio tuottamalla heille arvokasta ja mielenkiintoista sisältöä. Digitaalinen sisältömarkkinointi ... -
Digitaalisen markkinoinnin rooli B2B-liidien hankinnassa
Varis, Noora (2023)Uusasiakashankinta on välttämätöntä yrityksen kasvulle. Markkinoinnilla on merkittävä rooli uusasiakashankinnassa, sillä markkinoinnin eri toimenpiteiden yhtenä päätavoitteena on tuottaa tarpeeksi laadukkaita liidejä ... -
Pienyrityksen liiketoiminnan parantaminen digitaalisen markkinoinnin avulla
Helander, Pirjo (2022)Digitaalisen markkinoinnin hyödyt tunnistetaan nykyisin lähes kaiken kokoisissa yrityksissä. Monissa pienyrityksissä – etenkin palveluita tarjoavissa tai pienissä kivijalkaliikkeissä, joissa ei ole verkkokauppaa ... -
Asiakaslähtöinen digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-yrityksissä
Rupponen, Janita (2023)B2B-yritysten kontekstissa digitaalinen sisältömarkkinointi on muodostunut aiempaa oleellisemmaksi, sillä yritysasiakkaat kuluttavat yhä enemmän digitaalista sisältöä, ennen kuin harkitsevat yhteydenottoa myyjään. Yrityksille ... -
Digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa : markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä
Heiskanen, Matilda (2020)Nykypäivänä markkinoinnissa on tärkeää asiakkaiden huomion ansaitseminen. Asiakkaat eivät halua kohdata päällekäyvää mainontaa, vaan mielenkiintoista, viihdyttävää ja hyödyllistä sisältöä. Sisältömarkkinointi on markkinoinnin ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.