Digitaalinen sisältömarkkinointi B2B-kontekstissa : markkinoinnin asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä
Tekijät
Päivämäärä
2020Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Nykypäivänä markkinoinnissa on tärkeää asiakkaiden huomion ansaitseminen. Asiakkaat eivät halua kohdata päällekäyvää mainontaa, vaan mielenkiintoista, viihdyttävää ja hyödyllistä sisältöä. Sisältömarkkinointi on markkinoinnin lähestymistapa, jossa keskitytään arvokkaan, merkityksellisen ja vakuuttavan sisällön luomiseen ja jakamiseen, tarkoituksena houkutella ja säilyttää asiakkaita.
Tämän pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvittää, mitä on digitaalinen sisältömarkkinointi ja mitkä ovat sisältömarkkinoinnin parissa työskentelevien asiantuntijoiden mielestä parhaat tavat hyödyntää sisältömarkkinointia B2B-yrityksissä. Tutkimus toteutettiin laadullisena eli kvalitatiivisena tutkimuksena. Tutkimusaineisto kerättiin haastattelemalla kuutta markkinointitoimistossa työskentelevää sisältömarkkinoinnin asiantuntijaa.
Tutkimustulosten perusteella todettiin, että sisältömarkkinoinnin keskiössä ovat yrityksen kohderyhmä ja ostajapersoonat. Parhaiten toimivat sisältömarkkinoinnin kanavat, sisältömuodot ja mittarit riippuvat aina yrityksen kohderyhmästä ja markkinoinnille asetetuista tavoitteista. Yhtä yleispätevää sisältömarkkinoinnin käytäntöä, joka toimisi kaikissa B2B-yrityksissä, ei ole.
Sisältömarkkinointi on erittäin hyvä ja kustannustehokas tapa tehdä markkinointia. Sisältömarkkinoinnin avulla voidaan hankkia asiakkaita, kasvattaa myyntiä, parantaa näkyvyyttä hakukoneissa ja rakentaa työnantajabrändiä. Tekemällä sisältömarkkinointia asiakaslähtöisesti eli keskittymällä sisällöissä ostajapersooniin ja heidän ongelmiensa ratkaisemiseen, yritykset voivat tehdä sisältömarkkinointia laadukkaasti ja tuloksellisesti.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29556]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Digitaalisen sisältömarkkinoinnin hyödyntäminen suomalaisissa B2B-yrityksissä
Sällilä, Karoliina (2021)Tänä päivänä asiakkaat vieroksuvat päällekäyvää markkinointiviestintää. Markkinoinnissa on oleellista saada ansaittua asiakkaan huomio tuottamalla heille arvokasta ja mielenkiintoista sisältöä. Digitaalinen sisältömarkkinointi ... -
Digitaalinen markkinointi ja asiakashankinta : asiantuntijoiden näkemykset parhaista käytännöistä pankkisektorilla
Aittola, Mirka (2022)Digitaalisen markkinoinnin sekä asiakashankinnan tulisi syystä olla jokaista organisaatiota kiinnostava aihe. Mainonnan ja asiakashankinnan muodot ovat kehittyneet valtavasti viime vuosikymmeninä. Digitaalisuus ja digitaaliset ... -
Sisältöstrategioiden kehittäminen sosiaalisen median kontekstissa
Mustonen, Katarina (2018)Organisaatiot kohtaavat haasteita pyrkiessään tekemään hyviä sisältöjä sekä hyödyntämään dataa ja markkinointianalytiikkaa tehokkaasti strategisiin käyttötarkoituksiin. Ratkaisuna haasteisiin toimii sisältöstrategia. Tämä ... -
Markkinoinnin automaation hyödyntäminen yrityksen sisältömarkkinoinnissa : asiakkaan sitouttamisen näkökulma
Hietala, Waltteri (2022)Tässä tutkielmassa selvitetään markkinoinnin automaatioteknologian hyödyntämistä osana yrityksen asiakkaiden sitouttamisen edistämistä ja sisältömarkkinoinnin toteuttamista. Tutkimuksen tavoitteena on selvittää, mitkä ... -
Utilising marketing automation to support sales in digital business-to-business environment
Lampinen, Anna (2018)Muutaman viimeisen vuosikymmenen aikana business-to-business -yritykset ovat havainneet merkittäviä muutoksia toimintaympäristössään, jotka ovat seurausta digitalisaatiosta, internetistä sekä ostokäyttäytymisen muutoksesta. ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.