Näytä suppeat kuvailutiedot

dc.contributor.advisorTaipalus, Toni
dc.contributor.authorHaverila, Santeri
dc.date.accessioned2024-03-08T06:58:28Z
dc.date.available2024-03-08T06:58:28Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/93851
dc.description.abstractDigitalisaatio on tuonut paljon muutoksia yhteiskuntaan ja siinä samalla vaikuttanut myös markkinoinnin toimiin. Digitaalinen markkinointi on ottanut suurimman harppauksen Business-to-Consumer (B2C) yrityksissä, mutta muutos on jäänyt hieman vähäisemmäksi Business-to-Business (B2B) sektorilla. B2B-toimijat ovat kuitenkin viimevuosina ottaneet suuntaa kohti nykymaailman markkinointia, eli digitaalista markkinointia. Tässä kandidaatintutkielmassa tutkittiin digitaalisen markkinoinnin merkitystä B2B-yrityksissä, sekä millaisilla työkaluilla näihin hyötyihin päästään. Kandidaatintutkielma toteutettiin kuvailevana kirjallisuuskatkauksena. Tutkielmassa ilmeni, että digitaalisesta markkinoinnista on paljon hyötyä B2B-yritykselle. Esimerkkinä bränditunnettavuus, asiakkaiden sitoutuneisuus, uusien asiakkaiden hankinta, sekä vanhojen asiakassuhteiden parantaminen. Tämän saavuttamiseksi B2B-yritys käyttää digitaalisen markkinoinnin työkaluja, kuten hakukonemarkkinointi, sosiaalisen median markkinointi, sähköpostimarkkinointi, sekä sisältömarkkinointi. Tutkimuksessa havaittiin, että digitaalisen markkinoinnin tekniikat ovat myös huomattavasti halvempia, kuin tyypillisen markkinoinnin elementit, kuten radio tai lehtimainonta. Digitaalisen markkinoinnin työkalut tuovat myös muita etuja, kuten sen helppo mitattavuus. Usea eri sosiaalisen median kanava antaa suoraan lukuja, kuten kuinka moni on nähnyt mainoksen tai miten paljon mainosta on avattu. Digitaalisen markkinoinnin ei tule korvata tyypillistä markkinointia, vaan niiden on toimittava rintarinnan.fi
dc.description.abstractDigitalization has brought significant changes in society, thereby impacting marketing strategies as well. While digital marketing has taken a significant leap in Business-To-Consumer (B2C) companies, the shift has been somewhat less pronounced in the Business-To-Business (B2B) sector. However, B2B entities have been increasingly gravitating towards modern marketing practices, specifically digital marketing, in recent years. This bachelor's thesis investigated the significance of digital marketing in B2B companies and the tools instrumental in achieving its benefits. The thesis was conducted through a literature review, revealing that digital marketing holds substantial advantages for B2B firms. Examples include brand awareness, customer engagement, acquisition of new clients, and the improvement of existing customer relationships. To attain these, B2B enterprises employ digital marketing tools such as search engine marketing, social media marketing, email marketing, and content marketing. The study found that digital marketing techniques are notably more cost-effective than traditional marketing elements like radio or print advertising. Furthermore, digital marketing tools offer other advantages, such as easy measurability. Various social media platforms provide direct metrics, indicating how many individuals have seen an ad or how much engagement it has received. Digital marketing should not replace traditional marketing but rather work alongside it in tandem.en
dc.format.extent27
dc.language.isofi
dc.rightsIn Copyrighten
dc.titleDigitaalisen markkinoinnin merkitys B2B-yrityksissä
dc.typebachelor thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202403082314
dc.type.ontasotBachelor's thesisen
dc.type.ontasotKandidaatintyöfi
dc.contributor.tiedekuntaInformaatioteknologian tiedekuntafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Information Technologyen
dc.contributor.laitosInformaatioteknologiafi
dc.contributor.laitosInformation Technologyen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.oppiaineTietojärjestelmätiedefi
dc.contributor.oppiaineInformation Systems Scienceen
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_7a1f
dc.type.publicationbachelorThesis
dc.contributor.oppiainekoodi601
dc.subject.ysoyritysmarkkinointi
dc.subject.ysomarkkinointi
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi
dc.subject.ysodigitalisaatio
dc.subject.ysoliiketoiminta
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Aineistoon kuuluvat tiedostot

Thumbnail

Aineisto kuuluu seuraaviin kokoelmiin

Näytä suppeat kuvailutiedot

In Copyright
Ellei muuten mainita, aineiston lisenssi on In Copyright