dc.contributor.author | Häsä, Jokke | |
dc.contributor.author | Kontro, Inkeri | |
dc.contributor.author | Koskinen, Pekka | |
dc.contributor.author | Lehtinen, Antti | |
dc.contributor.author | Rämö, Johanna | |
dc.date.accessioned | 2024-01-19T10:22:57Z | |
dc.date.available | 2024-01-19T10:22:57Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Häsä, J., Kontro, I., Koskinen, P., Lehtinen, A., & Rämö, J. (2023). Assistentti, vertaisopettaja tai ohjaaja : koulutuksella laatua opetukseen. <i>Arkhimedes</i>, <i>75</i>(2), 22-26. <a href="https://journal.fi/arkhimedes/article/view/142293" target="_blank">https://journal.fi/arkhimedes/article/view/142293</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_197764429 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92925 | |
dc.description.abstract | Pienryhmäopetus esimerkiksi laskuharjoituksissa ja laboratoriossa on oleellinen osa matematiikan ja luonnontieteiden yliopisto-opetusta. Pienryhmäohjausta antavat eri laitoksilla muun muassa assistentit, avustavat opettajat, laskarinpitäjät ja ohjaajat - rakkaalla lapsella on monta nimeä. Tässä tekstissä käytämme heistä yleisnimitystä ohjaaja. Kaikille ohjaajille yhteistä on opettaminen ja vuorovaikutus opiskelijoiden kanssa. Ohjaajilla on merkittävä vastuu laitosten opetuksesta ja siksi heille kannattaa järjestää koulutusta. | fi |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Suomen Fyysikkoseura; Fysikersamfundet i Finland; Suomen matemaattinen yhdistys | |
dc.relation.ispartofseries | Arkhimedes | |
dc.relation.uri | https://journal.fi/arkhimedes/article/view/142293 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.title | Assistentti, vertaisopettaja tai ohjaaja : koulutuksella laatua opetukseen | |
dc.type | contributionToPeriodical | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202401191420 | |
dc.contributor.laitos | Fysiikan laitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Physics | en |
dc.contributor.oppiaine | Nanoscience Center | fi |
dc.contributor.oppiaine | Fysiikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Matematiikka ja luonnontieteet | fi |
dc.contributor.oppiaine | Kiihdytinfysiikka ja subatomäärinen fysiikka | fi |
dc.contributor.oppiaine | Opettajien koulutuksen tutkimus (opetus, oppiminen, opettajuus, oppimispolut, koulutus) | fi |
dc.contributor.oppiaine | Nanoscience Center | en |
dc.contributor.oppiaine | Physics | en |
dc.contributor.oppiaine | Matematiikka ja luonnontieteet | en |
dc.contributor.oppiaine | Accelerator and Subatomic Physics | en |
dc.contributor.oppiaine | Teacher education research (teaching, learning, teacher, learning paths, education) | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/JournalArticle | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_2cd9 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 22-26 | |
dc.relation.issn | 0004-1920 | |
dc.relation.numberinseries | 2 | |
dc.relation.volume | 75 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © 2023 Suomen Fyysikkoseura; Fysikersamfundet i Finland; Suomen matemaattinen yhdistys | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.subject.yso | pienryhmät | |
dc.subject.yso | matematiikka | |
dc.subject.yso | opetus | |
dc.subject.yso | luonnontieteet | |
dc.subject.yso | ohjaajat (kasvatus ja opastus) | |
dc.subject.yso | ohjaus (neuvonta ja opastus) | |
dc.subject.yso | korkeakouluopetus | |
dc.subject.yso | koulutus | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6375 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p3160 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2630 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6227 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p30185 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p178 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p1246 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p84 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.type.okm | D1 | |