Assistentti, vertaisopettaja tai ohjaaja : koulutuksella laatua opetukseen
Häsä, J., Kontro, I., Koskinen, P., Lehtinen, A., & Rämö, J. (2023). Assistentti, vertaisopettaja tai ohjaaja : koulutuksella laatua opetukseen. Arkhimedes, 75(2), 22-26. https://journal.fi/arkhimedes/article/view/142293
Julkaistu sarjassa
ArkhimedesPäivämäärä
2023Oppiaine
Nanoscience CenterFysiikkaMatematiikka ja luonnontieteetKiihdytinfysiikka ja subatomäärinen fysiikkaOpettajien koulutuksen tutkimus (opetus, oppiminen, opettajuus, oppimispolut, koulutus)Nanoscience CenterPhysicsMatematiikka ja luonnontieteetAccelerator and Subatomic PhysicsTeacher education research (teaching, learning, teacher, learning paths, education)Tekijänoikeudet
© 2023 Suomen Fyysikkoseura; Fysikersamfundet i Finland; Suomen matemaattinen yhdistys
Pienryhmäopetus esimerkiksi laskuharjoituksissa ja laboratoriossa on oleellinen osa matematiikan ja luonnontieteiden yliopisto-opetusta. Pienryhmäohjausta antavat eri laitoksilla muun muassa assistentit, avustavat opettajat, laskarinpitäjät ja ohjaajat - rakkaalla lapsella on monta nimeä. Tässä tekstissä käytämme heistä yleisnimitystä ohjaaja. Kaikille ohjaajille yhteistä on opettaminen ja vuorovaikutus opiskelijoiden kanssa. Ohjaajilla on merkittävä vastuu laitosten opetuksesta ja siksi heille kannattaa järjestää koulutusta.
Julkaisija
Suomen Fyysikkoseura; Fysikersamfundet i Finland; Suomen matemaattinen yhdistysISSN Hae Julkaisufoorumista
0004-1920Asiasanat
Alkuperäislähde
https://journal.fi/arkhimedes/article/view/142293Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/197764429
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Ilmiöitä ja ihmeaineita : kerho-ohjaajaopas
Rukajärvi-Saarela, Maija; Sarkkinen, Margetta (Jyväskylän yliopisto, Kokkolan yliopistokeskus Chydenius, 2017)Kerho-opas on tarkoitettu toisaalta toimimaan materiaalina luonnontieteiden kerho-ohjaajakoulutuksessa mutta toisaalta se toimii hyvin myös kerho-ohjaajan käsikirjana. -
"Se, että jotenkin saa toteuttaa itteänsä; tuntee, että on hyvä olla" : fenomenologis-hermeneuttinen tutkimus itsetuntemuksen merkityksestä opinto-ohjaajan työssä
Huusko, Saija (2014)”Se, että jotenki saa toteuttaa itteänsä; tuntee, että on hyvä olla”. Fenomenologis-hermeneuttinen tutkimus itsetuntemuksen merkityksestä opinto-ohjaajan työssä. Jyväskylä: Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulutuslaitos. ... -
"Koska halusin toteuttaa ohjausta." : fenomenologis-hermeneuttinen tapaustutkimus Saaran ohjausfilosofiasta ja uratarinasta lukion opinto-ohjaajasta ohjausalan yrittäjäksi
Hartikainen, Laura-Maarit (2016)Tutkimukseni aiheena on tarkastella erään ohjausalan ammattilaisen, Saa-ran (nimi muutettu), tarinaa lukion opinto-ohjaajasta ohjausalan yrittäjäksi, se-kä tarkastella Saaran ohjausfilosofiaa, jolla on keskeinen rooli hänen ... -
"Elämänpituinen matkahan tää on." : ohjausalan opiskelijoiden ammatti-identiteetin rakentuminen opintojen aikana
Alakarhu, Mirva (2015)Alakarhu, Mirva. 2015. ”Elämänpituinen matkahan tää on.” Ohjausalan opis-kelijoiden ammatillisen identiteetin rakentuminen opintojen aikana. Kasva-tustieteen pro gradu -tutkielma. Jyväskylän yliopisto. Opettajankoulutuslaitos. ... -
Internet ohjauksessa vai ohjaus internetissä? : ohjaajien käsityksiä internetin merkityksestä työvälineenä
Vuorinen, Raimo (Jyväskylän yliopisto, 2006)Sekä kansainvälisessä että kansallisessa koulutus- ja työvoimapolitiikassa on viime vuosina korostettu nuorille ja aikuisille suunnattujen ohjaus- ja neuvontapalvelujen saatavuutta, laadun varmistamista ja palvelumuotojen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.