Show simple item record

dc.contributor.authorSaarikallio, Suvi
dc.contributor.editorJuntunen, Marja-Leena
dc.contributor.editorPartti, Heidi
dc.date.accessioned2024-01-12T13:01:26Z
dc.date.available2024-01-12T13:01:26Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationSaarikallio, S. (2023). Musiikin tunnekokemukset toimijuuden ja hyvinvoinnin rakentajina. In M.-L. Juntunen, & H. Partti (Eds.), <i>Musiikkikasvatus muutoksessa</i> (pp. 135-146). Sibelius-Akatemia. DocMus-tohtorikoulun julkaisuja, 20. <a href="https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-329-321-2" target="_blank">https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-329-321-2</a>
dc.identifier.otherCONVID_197699919
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92800
dc.description.abstractArtikkeli tarkastelee musiikin olemusta tunteiden tavoittajana oppilaiden kokemusmaailmassa ja osana musiikkikasvatustyötä, nostaen tunnetasoisen kokemisen keskiöön pyrkiessämme ymmärtämään oppilaiden vuorovaikutustaitoja, toimijuutta ja hyvinvointia.fi
dc.description.abstractThe active and natural presence of the emotional level of experience is, from an educational perspective, a special feature of music. Musical emotions are being actively studied, and this article discusses what music and emotion research can potentially provide for music education. Music can reach the world of emotional experiences in multiple ways: it can be a tool for allowing concrete sound expression for personal feelings or it can be used to create an emotional sense of group cohesion at the level of bodily afective experiences. However, music does not automatically function as a positive resource for emotionality, interaction and well-being, but the use of the emotional potential of music requires the music educator to be sensitive and open to critical refection. At best, knowledge and understanding of the emotional power of music can be an excellent tool for advancing music education in the direction of building a socially sustainable future.en
dc.format.extent624
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isofin
dc.publisherSibelius-Akatemia
dc.relation.ispartofMusiikkikasvatus muutoksessa
dc.relation.ispartofseriesDocMus-tohtorikoulun julkaisuja
dc.relation.urihttps://urn.fi/URN:ISBN:978-952-329-321-2
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.othermusic education
dc.subject.otheremotions
dc.subject.otheremotional skills
dc.subject.otherpotential
dc.subject.othersocial resilience
dc.titleMusiikin tunnekokemukset toimijuuden ja hyvinvoinnin rakentajina
dc.typebookPart
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202401121299
dc.contributor.laitosMusiikin, taiteen ja kulttuurin tutkimuksen laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Music, Art and Culture Studiesen
dc.contributor.oppiaineLapset, perheet ja sosiaalinen kestävyysfi
dc.contributor.oppiaineMusiikkikasvatusfi
dc.contributor.oppiaineHyvinvoinnin tutkimuksen yhteisöfi
dc.contributor.oppiaineSocial Sustainability for Children and Familiesen
dc.contributor.oppiaineMusic Educationen
dc.contributor.oppiaineSchool of Wellbeingen
dc.type.urihttp://purl.org/eprint/type/BookItem
dc.relation.isbn978-952-329-320-5
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_3248
dc.description.reviewstatuspeerReviewed
dc.format.pagerange135-146
dc.relation.issn2341-8257
dc.type.versionpublishedVersion
dc.rights.copyright© 2023 Sibelius-Akatemia
dc.rights.accesslevelopenAccessfi
dc.subject.ysohyvinvointi
dc.subject.ysovuorovaikutus
dc.subject.ysomusiikkikasvatus
dc.subject.ysotoimijuus
dc.subject.ysotunnetaidot
dc.subject.ysomusiikki
dc.subject.ysoresilienssi
dc.subject.ysotunteet
dc.format.contentfulltext
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1947
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p10591
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p7359
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p2335
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p23975
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p1808
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p25253
jyx.subject.urihttp://www.yso.fi/onto/yso/p3485
dc.rights.urlhttp://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en
dc.type.okmA3


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright