Learning to Act in the Social World : Building Interactional Competence through Everyday Language Use Experiences
Piirainen-Marsh, A., & Lilja, N. (2022). Learning to Act in the Social World : Building Interactional Competence through Everyday Language Use Experiences. In H. Reinders, C. Lai, & P. Sundqvist (Eds.), The Routledge Handbook of Language Learning and Teaching Beyond the Classroom (pp. 195-213). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003048169-17
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 selection and editorial matter, Hayo Reinders, Chun Lai and Pia Sundqvist; individual chapters, the contributors
This chapter discusses how everyday interactions in second language speakers’ daily life provide occasions for language learning and how language use experiences can be utilized in developing L2 pedagogy. It shows how the conversation analytical approach to language learning has reshaped understanding of objects of learning and the learning process. Empirical studied in this field illustrate how language learning materializes in contingent interaction in specific activities and their ecologies. We present examples of research-based pedagogical initiatives for supporting out-of-classroom learning and conclude by discussing future directions in the field.
Julkaisija
RoutledgeEmojulkaisun ISBN
978-0-367-49938-9Kuuluu julkaisuun
The Routledge Handbook of Language Learning and Teaching Beyond the ClassroomAsiasanat
Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/147311274
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Learning Grammar for Social Action : Implications for Research and Language Teaching
Piirainen-Marsh, Arja; Lilja, Niina (Wiley, 2022) -
S2-oppija mukana Fortnite-pelikeskustelussa : sanahaut, korjaukset ja kielenoppimisen mahdollisuudet
Poikonen, Sara (2024)Digitaalinen viihdepelaaminen on nykyisin hyvin suosittua. Sen on myös havaittu olevan hyödyllinen informaali kielenoppimistilanne. Tässä tutkimuksessa tarkastellaan viihdepeli Fortniten pelaamisen aikaista kakkoskielistä ... -
How do MMORPGs facilitate language learning for Finnish EFL students?
Autio, Petri; Takamaa, Jesse (2020)Englannin kielen globaalista vahvasta asemasta johtuen koulun ulkopuolinen kielenoppiminen on entistäkin tärkeämpi tapa hankkia ja pitää yllä kielitaitoa. Oppijan tulee altistua autenttiselle kielelle, mikä ei välttämättä ... -
Learning English through video games : Finnish learners' experiences
Väisänen, Ari-Pekka (2018)Videopelit ovat alati kasvava populaarikulttuurin ja viihteen muoto. Videopelit ovat saavuttaneet myös akateemisen tutkimustyön mielenkiinnon mm. tietokoneavusteisen kielenoppimisen (computer-assisted language learning, CALL) ... -
Single-player video games as an informal language learning environment : views and experiences of gaming young adults
Eskelinen, Satu (2019)Videopelien pelaajilla on yleisesti tunnistettu ja tutkimuksissa havaittu kokemus kielenoppimisesta viihdepelien kautta (Cornillie, Thorne ja Desmet 2012, Sundqvist and Sylvén 2012). Huomio kuitenkin usein kiinnittyy ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.