Hur står det till med läsningen? : fjärdeklassares läsförmåga i svenskspråkiga skolor enligt PIRLS 2021-undersökningen
Nissinen, K., Sirén, M., Leino, K. (2023). Hur står det till med läsningen? : fjärdeklassares läsförmåga i svenskspråkiga skolor enligt PIRLS 2021-undersökningen. Koulutuksen tutkimuslaitos, Tutkimuksia.38. Jyväskylän yliopisto. URN: URN:ISBN:978-951-39-9805-9
Published in
Koulutuksen tutkimuslaitos, TutkimuksiaDate
2023Copyright
© Författarna och Pedagogiska forskningsinstitutet
Publisher
Jyväskylän yliopistoISBN
978-951-39-9805-9ISSN Search the Publication Forum
2243-1381Metadata
Show full item recordCollections
- Tutkimuksia [40]
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Jämlikhet och resultat : forskningsresultat som kan användas för att minska skillnaderna i PISA-prestationer mellan svenskspråkiga och finskspråkiga elever
Brink, Satya; Nissinen, Kari; Vettenranta, Jouni (Jyväskylä Universitet, Pedagogiska forskningsinsitutet, 2013) -
Åländska : 15-åriga elevers resultatnivå i PISA 2009 -undersökningen
Harju-Luukkainen, Heidi; Nissinen, Kari (Jyväskylä universitet, 2011)År 2009 deltog åländska skolor för andra gången med ett större sampel i PISA (Programme for International Student Assessment), OECD:s internationella studie som undersöker elevers förmågor i och attityder till läsning, ... -
Finlandssvenska 15-åriga elevers resultatnivå i PISA 2009 -undersökningen
Harju-Luukkainen, Heidi; Nissinen, Kari (Jyväskylä universitet, 2011)Finlandssvenska 15-åriga elevers resultatnivå i PISA 2009 -undersökningen Heidi Harju-Luukkainen, Kari Nissinen 2011. 83 s. 25 e. D100. År 2009 deltog finlandssvenska skolor för andra gången med ett större sampel i ... -
“det är nog aktivt arbete” : svenskspråkigas uppfattningar om språklig identitet i mellersta Finland
Kytömaa, Lauri (2023)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, kuinka Keski-Suomessa asuvat ruotsinkieliset kokevat arkensa suomenkielisessä ympäristössä. Tutkimuksen toinen tarkoitus oli selvittää, miten suomenkielinen ympäristö on ... -
PISA 2012 : resultatnivån i de svenskspråkiga skolorna i Finland
Harju-Luukkainen, Heidi; Nissinen, Kari; Stolt, Sofia; Vettenranta, Jouni (Jyväskylä universitet, pedagogiska forskningsinstitutet, 2014)