Jämlikhet och resultat : forskningsresultat som kan användas för att minska skillnaderna i PISA-prestationer mellan svenskspråkiga och finskspråkiga elever
Published in
Tutkimusselosteita / Koulutuksen tutkimuslaitosDate
2013Publisher
Jyväskylä Universitet, Pedagogiska forskningsinsitutetISBN
978-951-39-5402-4ISSN Search the Publication Forum
2243-139XKeywords
Metadata
Show full item recordCollections
- Tutkimusselosteita [38]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Equity and excellence : evidence for policy formulation to reduce the difference in PISA performance between Swedish speaking and Finnish speaking students in Finland
Brink, Satya; Nissinen, Kari; Vettenranta, Jouni (University of Jyväskylä, Finnish Institute for Educational Research, 2013) -
PISA 2012 : resultatnivån i de svenskspråkiga skolorna i Finland
Harju-Luukkainen, Heidi; Nissinen, Kari; Stolt, Sofia; Vettenranta, Jouni (Jyväskylä universitet, pedagogiska forskningsinstitutet, 2014) -
The challenge for equity and excellence: Evidence for future successful action in bilingual Finland
Brink, Satya; Nissinen, Kari (University of Jyväskylä, Finnish Institute for Educational Research, 2018)In 2013, the authors prepared a report on educational excellence and equity in Finland based on PISA 2009 data and asked the question “Could Finland achieve both excellence and equality goals in the coming decade? ... -
Åländska : 15-åriga elevers resultatnivå i PISA 2009 -undersökningen
Harju-Luukkainen, Heidi; Nissinen, Kari (Jyväskylä universitet, 2011)År 2009 deltog åländska skolor för andra gången med ett större sampel i PISA (Programme for International Student Assessment), OECD:s internationella studie som undersöker elevers förmågor i och attityder till läsning, ...