Show simple item record

dc.contributor.authorKukkola, Eeva-Kaisa
dc.date.accessioned2023-11-27T06:34:14Z
dc.date.available2023-11-27T06:34:14Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://jyx.jyu.fi/handle/123456789/92090
dc.description.abstractTämän maisterintutkielman pääsisältö on sen liitteessä oleva materiaalipaketti, joka sisältää eriyttävää oppimateriaalia yläkoulun A-saksan ja A-englannin opetukseen kielioppiteemasta epäsäännölliset verbit. Tutkielmassa käsiteltäviin aiheisiin lukeutuvat opetuksen eriyttäminen, suomalainen koulu- ja kieltenopetusjärjestelmä tavoitteineen sekä kielioppiopetuksen pedagogiikka. Tutkielman laatiminen aloitettiin syksynä 2022 ja saatettiin päätökseen syksynä 2023. Eriyttäminen, joka toimii tutkielman pedagogisena teoriapohjana, voidaan määritellä oppijoiden yksilöllisyyden huomioimiseksi, joka näkyy jokaisella opetuksen ja koulunkäynnin osa-alueella. Opettaja voi eriyttää muun muassa opetusmenetelmiään, opetustilaa, oppimateriaalia ja arviointia. Eriyttämistä edellytetään opettajilta valtiollisessa Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa, myös osana kieltenopetusta. Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteissa mainitaan myös eriyttämisen olevan kahdensuuntaista: sekä edistyneemmille että heikommille oppijoille on mahdollistettava oppimisen eteneminen. Tutkielman liitteessä oleva materiaalipaketti sisältää kaksi tehtäväkokonaisuutta, jotka käsittelevät epäsäännöllisiä verbejä. Toinen kokonaisuus on tarkoitettu A-saksan opetukseen, toinen A-englannin opetukseen yläkoulussa. Tehtävät alkavat tunnistavalta tasolta ja etenevät tuottamiseen tarjoten joka vaiheessa vaihtoehtoisia ja eritasoisia työtapoja oppijoille. Tämä tekee oppimateriaalista eriyttävää. Tavoitteena on lopulta, että oppijat pystyvät tuottamaan kieltä luovasti.fi
dc.format.extent53
dc.language.isode
dc.rightsIn Copyright
dc.subject.othermateriaalipaketti
dc.subject.othersaksanopetus
dc.subject.otherenglanninopetus
dc.subject.otherepäsäännölliset verbit
dc.titleDifferenzierende Aufgaben zu unregelmäßigen Verben im A-Deutsch- und A-Englischunterricht in der Sekundarstufe : Materialpaket
dc.typemaster thesis
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:jyu-202311278104
dc.type.ontasotMaster’s thesisen
dc.type.ontasotPro gradu -tutkielmafi
dc.contributor.tiedekuntaFaculty of Humanities and Social Sciencesen
dc.contributor.tiedekuntaHumanistis-yhteiskuntatieteellinen tiedekuntafi
dc.contributor.laitosKieli- ja viestintätieteiden laitosfi
dc.contributor.laitosDepartment of Language and Communication Studiesen
dc.contributor.yliopistoUniversity of Jyväskyläen
dc.contributor.yliopistoJyväskylän yliopistofi
dc.contributor.oppiaineGerman Language and Cultureen
dc.contributor.oppiaineEnglishen
dc.contributor.oppiaineSaksan kieli ja kulttuurifi
dc.contributor.oppiaineEnglannin kielifi
dc.type.coarhttp://purl.org/coar/resource_type/c_bdcc
dc.rights.copyright© The Author(s)
dc.rights.accesslevelopenAccess
dc.type.publicationmasterThesis
dc.contributor.oppiainekoodi308
dc.contributor.oppiainekoodi301
dc.subject.ysoenglannin kieli
dc.subject.ysosaksan kieli
dc.subject.ysokieltenopetus
dc.subject.ysoeriyttäminen
dc.subject.ysokielioppi
dc.subject.ysoverbit
dc.rights.urlhttps://rightsstatements.org/page/InC/1.0/


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

In Copyright
Except where otherwise noted, this item's license is described as In Copyright