Handlungsorientierte Grammatik : Ein Materialpaket zur Wortstellung für den finnischen DAF-Unterricht auf B1-Sprachniveau
Authors
Date
2023Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Toiminnallisuus on tällä hetkellä pedagogiikassa pinnalla oleva käsite. Tässä kandidaatintutkielmassa kehitellään lukio-opetukseen soveltuva saksan kielen opetusmateriaalipaketti, joka yhdistää kieliopin kertauksen ja toiminnallisuuden. Oppimateriaalipaketin avulla kerrataan ja vahvistetaan osaamista saksan sanajärjestyksen suhteen pysäkkityöskentelyä hyödyntäen. Materiaalipaketin tehtävien suorittamiseen on eriyttämistä ajatellen tarjolla myös vaihtoehtoisia versioita.
Tutkielman teoriaosuudessa käsitellään toiminnallisuutta ja eriyttämistä sekä näihin liittyviä käsitteitä. Lisäksi tarkastellaan vieraiden kielten opetusta Suomessa ja opetuksen tavoitteita suhteutettuna lukion opetussuunnitelmaan. Lopuksi perehdytään saksan kielen sanajärjestyksen teoriaan lukion sähköisen oppimateriaalin avulla. Analyysiosassa esitellään materiaalipaketin tavoitteet, kohderyhmä sekä sisältö.
Metadata
Show full item recordCollections
- Kandidaatintutkielmat [4786]
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Die Brüder Grimm und ihre Märchen : ein handlungsorientiertes Materialpaket für den finnischen DaF-Unterricht auf B2-Niveau
Niskanen, Meri (2021)Grimmin veljesten sadut ovat maailmanlaajuisesti tunnettuja ja tärkeä osa saksalaista kulttuuria. Tämä kandidaatintutkielma on toiminnallinen materiaalipaketti saksan kielen opetukseen B2-kielenä yläkoulussa. Materiaalipaketti ... -
Musik im Fremdsprachenunterricht : ein Unterrichtspaket für den finnischen DaF-Unterricht in der gymnasialen Oberstufe
Hintsala, Jenna (2019)Tässä kandidaatintutkielmassa luodaan lukio-opetukseen soveltuva saksan kielen ja kulttuurin opetusmateriaalipaketti, joka perustuu saksankielisen musiikin kuuntelemiselle ja sen lyriikoiden analysoimiselle ja niistä ... -
Differenzierende Aufgaben zu unregelmäßigen Verben im A-Deutsch- und A-Englischunterricht in der Sekundarstufe : Materialpaket
Kukkola, Eeva-Kaisa (2023)Tämän maisterintutkielman pääsisältö on sen liitteessä oleva materiaalipaketti, joka sisältää eriyttävää oppimateriaalia yläkoulun A-saksan ja A-englannin opetukseen kielioppiteemasta epäsäännölliset verbit. Tutkielmassa ... -
Differenzierung im Unterricht : Ansichten von Deutschlehrern in der finnischen Gemeinschaftsschule
Kukkola, Eeva-Kaisa (2021)Eriyttäminen kuuluu nykypedagogiikkaan niin perustavanlaatuisesti, että se on sisällytetty myös peruskoulun opetussuunnitelman perusteisiin. Tämän tutkimuksen tavoitteena on syventää ymmärrystä eriyttämisestä tuomalla ... -
Sprachlernspiele im DaF-Unterricht : Einblick in die Spielpraxis des finnischen und ungarischen Deutsch-als-Fremdsprache-Unterrichts in der gymnasialen Oberstufe sowie in die subjektiven Theorien der Lehrenden über den Einsatz von Sprachlernspielen
Mátyás, Emese (University of Jyväskylä, 2009)The goal of this study is to analyze and compare aspects of language learning games in the context of Finnish and Hungarian high-school teaching of German as a foreign language (GFL). First, the practices of using games ...