Hei, me osataan sanoa “kiitos” jo viidellä kielellä! : ajatuksia ja kokemuksia arvioinnista perusopetuksen alaluokilla
Verkama, O., Aaltonen-Kiianmies, K. (2023). Hei, me osataan sanoa “kiitos” jo viidellä kielellä! : ajatuksia ja kokemuksia arvioinnista perusopetuksen alaluokilla. Kieli, koulutus ja yhteiskunta.14(6). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2023/hei-me-osataan-sanoa-kiitos-jo-viidella-kielella-ajatuksia-ja-kokemuksia-arvioinnista-perusopetuksen-alaluokilla
Julkaistu sarjassa
Kieli, koulutus ja yhteiskuntaPäivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Kirjoittajat 2023
Tässä artikkelissamme pohdimme käytännön esimerkkien avulla perusopetuksen vuosiluokkien 1–6 kieltenopetuksen arviointia oppilaiden osallisuuden näkökulmasta. Oppilas on oman oppimisensa subjekti; hän on aina keskiössä niin opetuksessa kuin oppimisessa ja oman oppimisensa arvioinnissa. Arviointi on luonnollinen ja erottamaton osa oppimisprosessia.
Julkaisija
Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkostoISSN Hae Julkaisufoorumista
1799-0181
Alkuperäislähde
https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2023/hei-me-osataan-sanoa-kiitos-jo-viidella-kielella-ajatuksia-ja-kokemuksia-arvioinnista-perusopetuksen-alaluokillaMetadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Liikunnanopettajien kokemuksia liikunnan perusopetuksen arvioinnista ja näkemyksiä päättöarvioinnin kriteereiden uudistamisesta
Saarinen, Jukka (2020)Tämän Pro gradu -tutkielman tarkoituksena oli selvittää yläkoulussa liikuntaa opettavien liikunnanopettajien kokemuksia liikunnan oppilasarvioinnista siitä näkökulmasta, minkälainen arviointi tukisi heidän mielestään ... -
”Tämän takia mä käyn koulua, tässä hetkessä” : luokanopettajien kokemuksia ensimmäisen vuosiluokan arvioinnista
Siponen, Piia (2019)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää uuden opetussuunnitelman mukaista arviointia peruskoulun ensimmäisellä luokalla. Tavoitteenani oli selvittää luokanopettajien kokemuksia ensimmäisen vuosiluokan arvioinnista. Arviointi ... -
Huoltajien kokemuksia osallisuudesta kodin ja koulun välisessä yhteistyössä perusopetuksen vuosiluokilla 1-6
Kallioinen, Säde; Läspä, Heidi (2024)Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää millaiseksi huoltajat kokevat osallisuuden kodin ja koulun välisessä yhteistyössä peruskoulun vuosiluokilla 1–6 ja millainen kodin ja koulun välinen yhteistyö sekä vuorovaikutus ... -
Nimipiiristä lumitanssiin : tapaustutkimus perusopetuksen neljäsluokkalaisten tyttöjen liikuntaryhmässä toteutetusta tanssiprojektista
Hallikainen, Niina; Syvänen, Sanna (2005) -
Perusopetuksen opettajien kokemuksia maahanmuuttajaoppilaan kieli- ja kulttuuritaustan huomioimisesta opetuksessa
Valta, Marjo-Riitta (2016)Tutkimustehtävänä oli selvittää peruskoulun opettajien kokemuksia ja näkemyksiä kulttuurisensitiivisestä opettamisesta ja oppilaan kieli- ja kulttuuritaustan huomioimisesta opetuksessa. Tutkimuksessa keskityttiin seuraaviin ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.