DigiPhysLab : Digital Physics Laboratory Work for Distance Learning
Lahme, S. Z., Klein, P., Lehtinen, A., Müller, A., Pirinen, P., Susac, A., & Tomrlin, B. (2022). DigiPhysLab : Digital Physics Laboratory Work for Distance Learning. In H. Grötzebauch, & S. Heinicke (Eds.), Fachverband Didaktik der Physik : Virtuelle DPG-Frühjahrstagung 2022 (pp. 383-390). Deutsche Physikalische Gesellschaft. PhyDid B: Didaktik der Physik: Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung, 2022. https://ojs.dpg-physik.de/index.php/phydid-b/article/view/1250
Julkaistu sarjassa
PhyDid B: Didaktik der Physik: Beiträge zur DPG-FrühjahrstagungTekijät
Päivämäärä
2022Tekijänoikeudet
© 2022 PhyDid B - Didaktik der Physik - Beiträge zur DPG-Frühjahrstagung
Pursuing a broad range of learning objectives, effective physics laboratory courses need conducive-to-learning, motivating, and engaging experimental tasks. The Covid-19 pandemic has further increased the demand for quality experimental tasks which can also be used in online learning scenarios. The EU-funded DigiPhysLab-project meets this need by developing a set of 15 competence-centred experimental tasks which can be implemented by instructors effortlessly in their own lab courses, independent of whether they are held on-campus or in distance learning. For this, the project utilizes the broad availability of digital technologies like smartphones which allow an inexpensive data collection and analysis also outside a traditional laboratory. The developed tasks are characterized by a framework for design principles of experimental tasks derived from literature. In this conference proceedings, the general rationale and outline of the DigiPhysLab-project are described and exemplified by an experiment that is already developed, i.e., the Slamming Door experiment.
...
Julkaisija
Deutsche Physikalische GesellschaftKonferenssi
DPG-FrühjahrstagungKuuluu julkaisuun
Fachverband Didaktik der Physik : Virtuelle DPG-Frühjahrstagung 2022ISSN Hae Julkaisufoorumista
2191-379X
Alkuperäislähde
https://ojs.dpg-physik.de/index.php/phydid-b/article/view/1250Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/183664240
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Euroopan komissioRahoitusohjelmat(t)
Strategiset kumppanuushankkeet, E+
The content of the publication reflects only the author’s view. The funder is not responsible for any use that may be made of the information it contains.
Lisätietoja rahoituksesta
We are grateful for the financial support by the Erasmus+ program of the European Union(G.A.-No.: 2020-1-FI01-KA226-HE-092531).390Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
DigiPhysLab : kokeellista fysiikkaa kännykällä
Pirinen, Pekka; Lehtinen, Antti (Suomen fyysikkoseura; Suomen matemaattinen yhdistys, 2023)Koronapandemia pakotti yliopistot ympäri maailman muuttamaan toimintatapojaan ja siirtymään etäopetukseen sukupolvelle ennennäkemättömässä laajuudessa. Erityisesti kokeellisen fysiikan kurssien osalta pakotettu etätyöskentely ... -
Evaluation of an Educational Video Production Environment
Myllymäki, Mikko; Härmänmaa, Tuomo; Hakala, Ismo (IEEE, 2019)In this paper, a cloud-based solution for the easy production and meaningful distribution of video-based learning material is presented and evaluated. Using this system, lecturers can produce video material with their own ... -
Pedagogical Design of Interactive Online Lectures : Instructional Intervention in Distance Education
Sarja, Anneli; Böök, Marja Leena; Uotinen, Sanna; Ladonlahti, Tarja (TOJDEL, 2017) -
Development of Network Security Education
Honkanen, Risto; Myllymäki, Mikko; Hakala, Ismo (IEEE; Czech Technical University in Prague, 2021)Distance education has grown tremendously over the last decade. Internet technologies have enabled a large-scale dispensation of lectures, exercises, and training. Virtual Learning Management Systems (LMSs) offer a number ... -
Teaching and learning methods during and after the Covid-19 pandemic in higher education language teaching : students’ views
Hyvätti, Noora (2023)Vuoden 2020 keväällä yliopistot ympäri Suomea ja maailmaa siirtyivät laajasti etäopetukseen Covid-19 pandemian aiheuttaman uhan vuoksi. Etäopetuksen myötä myös opettamisen ja oppimisen menetelmiä ja työkaluja tuli tarkastella ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.