Positiivisten kohtaamisten merkityksellisyys kouluyhteisöissä
Maunula, M. (2023). Positiivisten kohtaamisten merkityksellisyys kouluyhteisöissä. OPPIVA Pore -julkaisusarja, 31.5.2023. https://oppivaverkosto.fi/positiivisten-kohtaamisten-merkityksellisyys-kouluyhteisoissa/
Julkaistu sarjassa
OPPIVA Pore -julkaisusarjaTekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
© Maunula & Oppiva verkosto 2023
Kouluille on asetettu kasvavassa määrin merkittäviä yhteiskunnallisia tehtäviä. Yhtenä koulun tehtävänä on valmistaa uusia sukupolvia uudistamaan yhteiskuntaa. Tätä tehtävää haastaa monin tavoin kompleksiset ja kiihtyvät muutosprosessit. Oleellista onkin luoda kestävä pohja jatkuvalle oppimiselle ja hyvinvoinnille jo varhaisista kouluvuosista alkaen.
Asiasanat
Alkuperäislähde
https://oppivaverkosto.fi/positiivisten-kohtaamisten-merkityksellisyys-kouluyhteisoissa/Julkaisu tutkimustietojärjestelmässä
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/183551581
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
Rahoittaja(t)
Tiina ja Antti Herlinin säätiöRahoitusohjelmat(t)
SäätiöLisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Luokan työrauhan edistäminen alakoulussa opettajien täydennyskoulutuksen avulla sekä työrauhaa kuvaavan mittarin luotettavuus
Lehtinen, Pauliina; Jokinen, Noora (2020)Työrauha luokassa mahdollistaa oppimisen, opettamisen ja koulussa viihtymisen. Luokan työrauhaa voidaan edistää näyttöön perustuvilla luokanhallintamenetelmillä. Jotta luokanhallintamenetelmien vaikuttavuudesta saataisiin ... -
Terveystieteiden opettajan andragoginen käsikirja 2019
Korpi, Hilkka; Sjögren, Tuulikki (Jyväskylän yliopisto, liikuntatieteellinen tiedekunta, 2019)Tämä Terveystieteiden opettajan andragoginen käsikirja on syntynyt lukuvuonna 2018-19 terveystieteiden opettajiksi opiskelleiden Tutkiva ja kehittävä opettajuus -opintokokonaisuuden töistä. Terveystieteiden opettajien ... -
Luokan moninaisuuden yhteys oppilaiden kokemaan hyvinvointiin
Saarikorpi, Viivi (2019)Suomalainen koulu on tunnettu hyvästä akateemisesta suoriutumisesta, mutta hyvinvointi koulussa on vuosi vuodelta heikentynyt. Samalla ajatus inkluusiosta, kaikkien opettamisesta yhdessä, on vahvistunut koulutuksen ... -
Miten yhtenäiskouluista saadaan osallisuutta tukeva kaikkien koulu?
Tarnanen, Mirja (Toinen Aatos Oy, 2023)Kouluyhteisöt joutuvat yhä useammin ratkaisemaan tilanteita, joista ei ole aikaisempaa kokemusta. Tämä edellyttää oppivaa toimintakulttuuria, joka tukee henkilöstön kehittymistä, yhteistyötä ja toimintatapojen uudelleenarviointia, ... -
Jos sinä kaadut, minä kannan : yhteisopettajuus lisää työhyvinvointia, työhön sitoutumista ja opetuksen laatua
Laakso, Riikka (Jyväskylän yliopisto, 2024)
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.