Positiivisten kohtaamisten merkityksellisyys kouluyhteisöissä
Maunula, M. (2023). Positiivisten kohtaamisten merkityksellisyys kouluyhteisöissä. OPPIVA Pore -julkaisusarja, 31.5.2023. https://oppivaverkosto.fi/positiivisten-kohtaamisten-merkityksellisyys-kouluyhteisoissa/
Published in
OPPIVA Pore -julkaisusarjaAuthors
Date
2023Copyright
© Maunula & Oppiva verkosto 2023
Kouluille on asetettu kasvavassa määrin merkittäviä yhteiskunnallisia tehtäviä. Yhtenä koulun tehtävänä on valmistaa uusia sukupolvia uudistamaan yhteiskuntaa. Tätä tehtävää haastaa monin tavoin kompleksiset ja kiihtyvät muutosprosessit. Oleellista onkin luoda kestävä pohja jatkuvalle oppimiselle ja hyvinvoinnille jo varhaisista kouluvuosista alkaen.
Keywords
Original source
https://oppivaverkosto.fi/positiivisten-kohtaamisten-merkityksellisyys-kouluyhteisoissa/Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/183551581
Metadata
Show full item recordCollections
Related funder(s)
Tiina and Antti Herlin FoundationFunding program(s)
FoundationLicense
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
Luokan työrauhan edistäminen alakoulussa opettajien täydennyskoulutuksen avulla sekä työrauhaa kuvaavan mittarin luotettavuus
Lehtinen, Pauliina; Jokinen, Noora (2020)Työrauha luokassa mahdollistaa oppimisen, opettamisen ja koulussa viihtymisen. Luokan työrauhaa voidaan edistää näyttöön perustuvilla luokanhallintamenetelmillä. Jotta luokanhallintamenetelmien vaikuttavuudesta saataisiin ... -
Terveystieteiden opettajan andragoginen käsikirja 2019
Korpi, Hilkka; Sjögren, Tuulikki (Jyväskylän yliopisto, liikuntatieteellinen tiedekunta, 2019)Tämä Terveystieteiden opettajan andragoginen käsikirja on syntynyt lukuvuonna 2018-19 terveystieteiden opettajiksi opiskelleiden Tutkiva ja kehittävä opettajuus -opintokokonaisuuden töistä. Terveystieteiden opettajien ... -
Luokan moninaisuuden yhteys oppilaiden kokemaan hyvinvointiin
Saarikorpi, Viivi (2019)Suomalainen koulu on tunnettu hyvästä akateemisesta suoriutumisesta, mutta hyvinvointi koulussa on vuosi vuodelta heikentynyt. Samalla ajatus inkluusiosta, kaikkien opettamisesta yhdessä, on vahvistunut koulutuksen ... -
Miten yhtenäiskouluista saadaan osallisuutta tukeva kaikkien koulu?
Tarnanen, Mirja (Toinen Aatos Oy, 2023)Kouluyhteisöt joutuvat yhä useammin ratkaisemaan tilanteita, joista ei ole aikaisempaa kokemusta. Tämä edellyttää oppivaa toimintakulttuuria, joka tukee henkilöstön kehittymistä, yhteistyötä ja toimintatapojen uudelleenarviointia, ... -
Induktiovaiheen aineenopettajien käsityksiä inkluusiosta ja oppilaiden yksilöllisyydestä
Virkki, Antti (2022)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää opetusuransa alkutaipaleella olevien induktiovaiheen aineenopettajien käsityksiä inkluusiosta ja oppilaiden yksilöllisyydestä. Lisäksi selvitettiin millaisia rajoitteita ja ...