University of Jyväskylä | JYX Digital Repository

  • English  | Give feedback |
    • suomi
    • English
 
  • Login
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
View Item 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • View Item
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > View Item

Työnantajamielikuvan kehittäminen tarinallisen viestinnän keinoin : Easoft Group Oy:n työnantajasivun uudistaminen

Thumbnail
View/Open
1.3 Mb

Downloads:  
Show download detailsHide download details  
Authors
Huhtala, Henri
Date
2023
Discipline
ViestintäCommunication
Copyright
This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.

 
Tämän maisterintutkielman tavoitteena on luoda katsaus työnantajamielikuvan kehittämiseen vaikuttavan narratiivisen viestinnän keinoin. Kyseessä on työnäytetyyppinen maisterintutkielma. Työnäytteen tavoitteena on uudistaa Easoft Group Oy:n työnantajasivu digitaalisen tarinankerronnan keinoin. Työnäytteenä suunniteltiin ja toteutettiin työnantajamielikuvaa kehittävä verkkosivu Easoft Group Oy:lle. Viitekehyksenä toimii työnantajamielikuvan kehittämisen tutkimus sekä narratiivisen vaikuttavan viestinnän teoria digitaalisessa viestintäympäristössä. Työn teoriaosuudessa esitellään työnantajamielikuvasta ja sen kehittämisestä tehtyä tutkimusta erityisesti viestinnän ja vuorovaikutuksen näkökulmasta. Lisäksi perehdytään narratiivisen vaikuttavan viestinnän teoriaan. Teorialukujen pohjalta luotiin suunnitelma työnantajamielikuvasivun toteuttamiseksi. Työssä esitellään työnantajasivun suunnitelma ja toteutus. Työnantajasivu on Easoft Group Oy:n verkkosivuilla sijaitseva alasivu, johon on kerätty haastatteluiden avulla työntekijöiden kommentteja ja kertomuksia työnantajastaan teksti- ja videomuodossa. Teorialuvuissa onnistutaan luomaan katsaus työnantajamielikuvan kehittämiseen ja narratiivisen vaikuttamisen keinoihin. Työnäytteenä toteutetulla työnantajasivulla havainnollistetaan ja sovelletaan työnantajamielikuvan rakentamista tarinankerronnan keinoin ja se perustellaan teorialuvuissa esitetyillä tiedoilla. Työnäytteen toimeksiantajan edustajat antoivat valmiista työnantajasivusta positiivista palautetta ja totesivat sen vastaavan työn alussa asetettuja tavoitteita ja suunnitelmaa. ...
Keywords
tarinankerronta työnantajamielikuva digitaalinen tarinankerronta mielikuvat työnantajat verkkosivustot narratiivisuus viestintä rekrytointi
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202306133758

Metadata
Show full item record
Collections
  • Pro gradu -tutkielmat [25541]

Related items

Showing items with similar title or keywords.

  • Mikä tekee työnantajasta houkuttelevan? : työnantajamielikuvan ja sosiaalisen median vaikutus työnhakukäyttäytymiseen 

    Lehtinen, Elina (2019)
    Työnantajamielikuvan rakentaminen on pitkäjänteistä strategista toimintaa, jonka tavoitteena on houkuttelevan työnantajaidentiteetin rakentaminen ja työnantajaan liitettävien mielikuvien hallinta. Erityisesti asiantuntija-aloilla, ...
  • Suora lähetys rekrytointiviestintänä : työnantajien näkemyksiä MessiLive.fi -rekrytointipalvelusta 

    Kolehmainen, Emma (2020)
    Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kuvata ja ymmärtää työnantajien näkemyksiä suorasta rekrytointilähetyksestä rekrytointiviestinnän muotona ja vuorovaikutustilanteena. Tutkimuskohteena tässä tapaustutkimuksessa on Pohjois-Savon ...
  • Asiantuntijaorganisaatio X:n työnantajamielikuva 

    Välttilä, Emilia (2020)
    Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia tekijöitä asiantuntijaorganisaatio X:n työntekijät mieltävät osaksi organisaatio X:n työnantajamielikuvaa ennen työsuhteen alkamista ja työsuhteen alkamisen jälkeen. ...
  • Työpaikkailmoitukset työnantajakuvan rakentajina sosiaalityöntekijöiden rekrytoinnissa 

    Kainulainen, Saila (2021)
    Tässä sosiaalityön pro gradu- tutkielmassa käsitellään työnantajakuvan rakentumista sosiaalityöntekijöiden työpaikkailmoituksissa julkisella sektorilla. Tutkielmassa analysoidaan työpaikkailmoitusten retoriikkaa ja ...
  • Yritystunnus - yrityksen näkyvin graafinen elementti : yritystunnuksen uudistaminen 

    Huttunen, Terttu (2003)
  • Browse materials
  • Browse materials
  • Articles
  • Conferences and seminars
  • Electronic books
  • Historical maps
  • Journals
  • Tunes and musical notes
  • Photographs
  • Presentations and posters
  • Publication series
  • Research reports
  • Research data
  • Study materials
  • Theses

Browse

All of JYXCollection listBy Issue DateAuthorsSubjectsPublished inDepartmentDiscipline

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics
  • How to publish in JYX?
  • Self-archiving
  • Publish Your Thesis Online
  • Publishing Your Dissertation
  • Publication services

Open Science at the JYU
 
Data Protection Description

Accessibility Statement

Unless otherwise specified, publicly available JYX metadata (excluding abstracts) may be freely reused under the CC0 waiver.
Open Science Centre