Työnantajamielikuvan kehittäminen tarinallisen viestinnän keinoin : Easoft Group Oy:n työnantajasivun uudistaminen
Tekijät
Päivämäärä
2023Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.
Tämän maisterintutkielman tavoitteena on luoda katsaus työnantajamielikuvan kehittämiseen vaikuttavan narratiivisen viestinnän keinoin. Kyseessä on työnäytetyyppinen maisterintutkielma. Työnäytteen tavoitteena on uudistaa
Easoft Group Oy:n työnantajasivu digitaalisen tarinankerronnan keinoin. Työnäytteenä suunniteltiin ja toteutettiin
työnantajamielikuvaa kehittävä verkkosivu Easoft Group Oy:lle. Viitekehyksenä toimii työnantajamielikuvan kehittämisen tutkimus sekä narratiivisen vaikuttavan viestinnän teoria digitaalisessa viestintäympäristössä.
Työn teoriaosuudessa esitellään työnantajamielikuvasta ja sen kehittämisestä tehtyä tutkimusta erityisesti
viestinnän ja vuorovaikutuksen näkökulmasta. Lisäksi perehdytään narratiivisen vaikuttavan viestinnän teoriaan.
Teorialukujen pohjalta luotiin suunnitelma työnantajamielikuvasivun toteuttamiseksi. Työssä esitellään työnantajasivun suunnitelma ja toteutus. Työnantajasivu on Easoft Group Oy:n verkkosivuilla sijaitseva alasivu, johon on kerätty haastatteluiden avulla työntekijöiden kommentteja ja kertomuksia työnantajastaan teksti- ja videomuodossa.
Teorialuvuissa onnistutaan luomaan katsaus työnantajamielikuvan kehittämiseen ja narratiivisen vaikuttamisen keinoihin. Työnäytteenä toteutetulla työnantajasivulla havainnollistetaan ja sovelletaan työnantajamielikuvan rakentamista tarinankerronnan keinoin ja se perustellaan teorialuvuissa esitetyillä tiedoilla. Työnäytteen toimeksiantajan edustajat antoivat valmiista työnantajasivusta positiivista palautetta ja totesivat sen vastaavan työn alussa asetettuja tavoitteita ja suunnitelmaa.
...
Asiasanat
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [28143]
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Mikä tekee työnantajasta houkuttelevan? : työnantajamielikuvan ja sosiaalisen median vaikutus työnhakukäyttäytymiseen
Lehtinen, Elina (2019)Työnantajamielikuvan rakentaminen on pitkäjänteistä strategista toimintaa, jonka tavoitteena on houkuttelevan työnantajaidentiteetin rakentaminen ja työnantajaan liitettävien mielikuvien hallinta. Erityisesti asiantuntija-aloilla, ... -
Suora lähetys rekrytointiviestintänä : työnantajien näkemyksiä MessiLive.fi -rekrytointipalvelusta
Kolehmainen, Emma (2020)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kuvata ja ymmärtää työnantajien näkemyksiä suorasta rekrytointilähetyksestä rekrytointiviestinnän muotona ja vuorovaikutustilanteena. Tutkimuskohteena tässä tapaustutkimuksessa on Pohjois-Savon ... -
Asiantuntijaorganisaatio X:n työnantajamielikuva
Välttilä, Emilia (2020)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia tekijöitä asiantuntijaorganisaatio X:n työntekijät mieltävät osaksi organisaatio X:n työnantajamielikuvaa ennen työsuhteen alkamista ja työsuhteen alkamisen jälkeen. ... -
Työpaikkailmoitukset työnantajakuvan rakentajina sosiaalityöntekijöiden rekrytoinnissa
Kainulainen, Saila (2021)Tässä sosiaalityön pro gradu- tutkielmassa käsitellään työnantajakuvan rakentumista sosiaalityöntekijöiden työpaikkailmoituksissa julkisella sektorilla. Tutkielmassa analysoidaan työpaikkailmoitusten retoriikkaa ja ... -
Sisäisen viestinnän rooli ketterän strategian toimeenpanossa
Antikainen, Elli (2016)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selventää yhteyttä sisäisen viestinnän ja strategian välillä. Tutkimuksella selvitettiin, millainen on henkilöstön kokemus sisäisestä viestinnästä, millaiset tekijät siihen vaikuttavat ja ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.