Sosiaalisen median hyödyntäminen työnantajamielikuvan kehittämisessä
Kilpailu parhaista työntekijöistä on kovempaa kuin koskaan aikaisemmin. Organisaatiot tavoittelevat pysyvää kilpailuetua rekrytoimalla ja sitouttamalla parempia työntekijöitä. Yrityksen brändin ja maineen arvo ovat tärkeässä asemassa parhaiden työntekijöiden houkuttelemisessa organisaatioon ja tästä syystä yritykset kehittävät aktiivisesti työantajamielikuvaansa pärjätäkseen kilpailussa. On tärkeää ymmärtää, mitkä tekijät vaikuttavat työantajamielikuvan houkuttelevuuteen, ja kuinka siitä voidaan kehittää. Tässä tutkielmassa tarkastellaan kirjallisuuskatsauksen keinoin sosiaalista mediaa ja sen hyödyntämistä työantajamielikuvan kehittämisessä. Tutkielmassa löydettiin useita keinoja, joilla sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää, ja miksi se on perinteistä mediaa tehokkaampi kanava. Tutkielmassa löydettyjä tuloksia voivat hyödyntää esimerkiksi yritykset, jotka haluavat kehittää työantajamielikuvaansa, varsinkin pienellä budjetilla. Competition in acquiring the best employees is tougher than ever before. Organizations are pursuing for sustainable competitive advantage by recruiting and retaining better employees. Organization’s brand and reputation play a big part in attracting the best employees which is why organizations are actively trying to develop their employer brand to stay on top of the competition. It is important to understand which elements affect employer attraction and how to improve it. The objective of this literature review is to find out how social media can be utilized in employer branding. The finding in this research was that social media can be utilized and it can be more effective than traditional media. The results of this study can be used by for example companies that seek to improve their employer brand, especially with a low budget.
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Kandidaatintutkielmat [5358]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Mikä tekee työnantajasta houkuttelevan? : työnantajamielikuvan ja sosiaalisen median vaikutus työnhakukäyttäytymiseen
Lehtinen, Elina (2019)Työnantajamielikuvan rakentaminen on pitkäjänteistä strategista toimintaa, jonka tavoitteena on houkuttelevan työnantajaidentiteetin rakentaminen ja työnantajaan liitettävien mielikuvien hallinta. Erityisesti asiantuntija-aloilla, ... -
Työnantajamielikuvan kehittäminen tarinallisen viestinnän keinoin : Easoft Group Oy:n työnantajasivun uudistaminen
Huhtala, Henri (2023)Tämän maisterintutkielman tavoitteena on luoda katsaus työnantajamielikuvan kehittämiseen vaikuttavan narratiivisen viestinnän keinoin. Kyseessä on työnäytetyyppinen maisterintutkielma. Työnäytteen tavoitteena on uudistaa Easoft ... -
Sosiaalisen median vaikutukset kilpaurheilujoukkueen brändipääomaan : tutkimus suomalaisen Lentopallon Mestaruusliigasta
Heinonen, Laura (2021)Digitaalisuuden ja teknologian kehityksen seurauksena sekä brändäys että markkinointi ovat murroksessa. Brändien strateginen johtaminen ja brändipääoman rakentaminen ovat kriittisiä tekijöitä liiketoiminnan menestyksen ... -
Sosiaalisen median rooli kuluttajan ja brändin välisessä suhteessa
Brandstack, Taina (2020)Sosiaalinen media on muokannut kuluttajan ja brändin välistä vuorovaikutusta. Sosiaalisella medialla on nykyään merkittävä rooli brändien markkinoinnissa, ja kuluttajilla on mahdollisuus seurata brändejä sosiaalisen median ... -
Epäluottamus brändiä kohtaan : sosiaalisen median rooli
Böger, Okko; Böök, Saara (2020)Epäluottamus (distrust) on yleisimmin määritelty oletukseksi toisen vahingollisesta käytöksestä (Lewicki, McAllister & Bies 1998). Mal, Davies & Dier-Lawson (2018) ovat määritelleet brändiin kohdistuvan epäluottamuksen ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.