Asiantuntijaorganisaatio X:n työnantajamielikuva
Tekijät
Päivämäärä
2020Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia tekijöitä asiantuntijaorganisaatio X:n työntekijät mieltävät osaksi organisaatio X:n työnantajamielikuvaa ennen työsuhteen alkamista ja työsuhteen alkamisen jälkeen. Haastateltavat työllistyi-vät Organisaatio X:n eri asiantuntijatehtäviin. Tutkielman tarkoitus on tuottaa Organisaatio X:lle laadullista ymmärrystä organisaation työnantajamielikuvaan miellettävistä piirteistä sekä työnantajamielikuvan rakentumisen yksilöllisistä prosesseista työllistymisen alussa työnantajamielikuvan markkinointi- ja kehittämistyön tueksi.
Organisaatio X on kansainvälinen asiantuntijaorganisaatio, jossa työnantajamarkkinointityötä on tehty useita vuosia. Tutkimukseen osallistui kuusi työpaikan vastaan ottanutta henkilöä, jotka haastateltiin ensimmäisen kerran ennen työsuhteen alkua ja toisen kerran noin kaksi kuukautta työssä aloittamisen jälkeen. Tutkimusaineisto kerättiin avoimina haastatteluina ja aineiston analyysi toteutettiin aineistolähtöisellä sisällönanalyysilla.
Organisaatio X:n työnantajamielikuvan ulottuvuuksiksi hahmotettuivat ammatillinen kehittyminen, organisaation menestys ja arvostettavuus, mielenkiintoiset työtehtävät, eettisyys, työskentelyilmapiiri- ja kulttuuri, sisäinen yhteistyö ja käytännön työntekoa tukevat tekijät. Käsitykset työnantajamielikuvasta ennen työn alkamista ja kaksi kuukautta työskentelyn aloittamisen jälkeen olivat suhteellisen johdonmukaisia, sillä kukaan haastateltavista ei kuvannut kokevansa merkittävää ristiriitaa haastatteluiden välillä. Ristiriitaisia kokemuksia liittyi kuitenkin työssäjaksamiseen ja etenemismahdollisuuksiin. Organisaatio X:n työnantajamielikuvaan liitettiin useita houkuttelevia ominaisuuksia, mutta sen ei koettu erottuvan muista työnantajista selkeästi.
...
Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedotKokoelmat
- Pro gradu -tutkielmat [29743]
Lisenssi
Samankaltainen aineisto
Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.
-
Mikä tekee työnantajasta houkuttelevan? : työnantajamielikuvan ja sosiaalisen median vaikutus työnhakukäyttäytymiseen
Lehtinen, Elina (2019)Työnantajamielikuvan rakentaminen on pitkäjänteistä strategista toimintaa, jonka tavoitteena on houkuttelevan työnantajaidentiteetin rakentaminen ja työnantajaan liitettävien mielikuvien hallinta. Erityisesti asiantuntija-aloilla, ... -
Työnantajamielikuvan kehittäminen tarinallisen viestinnän keinoin : Easoft Group Oy:n työnantajasivun uudistaminen
Huhtala, Henri (2023)Tämän maisterintutkielman tavoitteena on luoda katsaus työnantajamielikuvan kehittämiseen vaikuttavan narratiivisen viestinnän keinoin. Kyseessä on työnäytetyyppinen maisterintutkielma. Työnäytteen tavoitteena on uudistaa Easoft ... -
Työpaikkailmoitukset työnantajakuvan rakentajina sosiaalityöntekijöiden rekrytoinnissa
Kainulainen, Saila (2021)Tässä sosiaalityön pro gradu- tutkielmassa käsitellään työnantajakuvan rakentumista sosiaalityöntekijöiden työpaikkailmoituksissa julkisella sektorilla. Tutkielmassa analysoidaan työpaikkailmoitusten retoriikkaa ja ... -
Työnantajabrändäys : rekrytointimarkkinoinnin puuttuva palanen?
Sillanpää, Aarni (2018)Työnantajabrändi on erilaisten etujen kokonaisuus, jonka yritys tarjoaa työnantajana. Työnantajabrändäyksen kaksi perimmäistä tarkoitusta ovat olemassa olevien työsuhteiden ylläpitäminen sekä potentiaalisten työntekijöiden ... -
Työntekijöiden kokemuksia työnantajakuvasta työsuhteen alussa
Lappalainen, Ida (2019)Tässä pro gradu –tutkielmassa tarkoituksena on selvittää, mitä työnantajakuva merkitsee Alko Oy:n työntekijöille, ja mitä tekijöitä työnantajakuvassa he pitävät tärkeänä työsuhteen alussa. Lisäksi tarkoituksena on selvittää, ...
Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.