Jyväskylän yliopisto | JYX-julkaisuarkisto

  • suomi  | Anna palautetta |
    • suomi
    • English
 
  • Kirjaudu
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä aineisto 
  • JYX
  • Opinnäytteet
  • Pro gradu -tutkielmat
  • Näytä aineisto
JYX > Opinnäytteet > Pro gradu -tutkielmat > Näytä aineisto

Asiantuntijaorganisaatio X:n työnantajamielikuva

Thumbnail
Katso/Avaa
503.0 Kb

Lataukset:  
Show download detailsHide download details  
Tekijät
Välttilä, Emilia
Päivämäärä
2020
Oppiaine
Ohjausalan maisteriohjelmaMaster’s Degree Programme in Guidance and Counselling
Tekijänoikeudet
Julkaisu on tekijänoikeussäännösten alainen. Teosta voi lukea ja tulostaa henkilökohtaista käyttöä varten. Käyttö kaupallisiin tarkoituksiin on kielletty.

 
Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, millaisia tekijöitä asiantuntijaorganisaatio X:n työntekijät mieltävät osaksi organisaatio X:n työnantajamielikuvaa ennen työsuhteen alkamista ja työsuhteen alkamisen jälkeen. Haastateltavat työllistyi-vät Organisaatio X:n eri asiantuntijatehtäviin. Tutkielman tarkoitus on tuottaa Organisaatio X:lle laadullista ymmärrystä organisaation työnantajamielikuvaan miellettävistä piirteistä sekä työnantajamielikuvan rakentumisen yksilöllisistä prosesseista työllistymisen alussa työnantajamielikuvan markkinointi- ja kehittämistyön tueksi. Organisaatio X on kansainvälinen asiantuntijaorganisaatio, jossa työnantajamarkkinointityötä on tehty useita vuosia. Tutkimukseen osallistui kuusi työpaikan vastaan ottanutta henkilöä, jotka haastateltiin ensimmäisen kerran ennen työsuhteen alkua ja toisen kerran noin kaksi kuukautta työssä aloittamisen jälkeen. Tutkimusaineisto kerättiin avoimina haastatteluina ja aineiston analyysi toteutettiin aineistolähtöisellä sisällönanalyysilla. Organisaatio X:n työnantajamielikuvan ulottuvuuksiksi hahmotettuivat ammatillinen kehittyminen, organisaation menestys ja arvostettavuus, mielenkiintoiset työtehtävät, eettisyys, työskentelyilmapiiri- ja kulttuuri, sisäinen yhteistyö ja käytännön työntekoa tukevat tekijät. Käsitykset työnantajamielikuvasta ennen työn alkamista ja kaksi kuukautta työskentelyn aloittamisen jälkeen olivat suhteellisen johdonmukaisia, sillä kukaan haastateltavista ei kuvannut kokevansa merkittävää ristiriitaa haastatteluiden välillä. Ristiriitaisia kokemuksia liittyi kuitenkin työssäjaksamiseen ja etenemismahdollisuuksiin. Organisaatio X:n työnantajamielikuvaan liitettiin useita houkuttelevia ominaisuuksia, mutta sen ei koettu erottuvan muista työnantajista selkeästi. ...
Asiasanat
työnantajakuva työnantajabrändäys työntekijäkokemus rekrytointi työnantajat mielikuvat
URI

http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202009235931

Metadata
Näytä kaikki kuvailutiedot
Kokoelmat
  • Pro gradu -tutkielmat [24540]

Samankaltainen aineisto

Näytetään aineistoja, joilla on samankaltainen nimeke tai asiasanat.

  • Työpaikkailmoitukset työnantajakuvan rakentajina sosiaalityöntekijöiden rekrytoinnissa 

    Kainulainen, Saila (2021)
    Tässä sosiaalityön pro gradu- tutkielmassa käsitellään työnantajakuvan rakentumista sosiaalityöntekijöiden työpaikkailmoituksissa julkisella sektorilla. Tutkielmassa analysoidaan työpaikkailmoitusten retoriikkaa ja ...
  • Työnantajabrändäys : rekrytointimarkkinoinnin puuttuva palanen? 

    Sillanpää, Aarni (2018)
    Työnantajabrändi on erilaisten etujen kokonaisuus, jonka yritys tarjoaa työnantajana. Työnantajabrändäyksen kaksi perimmäistä tarkoitusta ovat olemassa olevien työsuhteiden ylläpitäminen sekä potentiaalisten työntekijöiden ...
  • Mikä tekee työnantajasta houkuttelevan? : työnantajamielikuvan ja sosiaalisen median vaikutus työnhakukäyttäytymiseen 

    Lehtinen, Elina (2019)
    Työnantajamielikuvan rakentaminen on pitkäjänteistä strategista toimintaa, jonka tavoitteena on houkuttelevan työnantajaidentiteetin rakentaminen ja työnantajaan liitettävien mielikuvien hallinta. Erityisesti asiantuntija-aloilla, ...
  • Työntekijöiden kokemuksia työnantajakuvasta työsuhteen alussa 

    Lappalainen, Ida (2019)
    Tässä pro gradu –tutkielmassa tarkoituksena on selvittää, mitä työnantajakuva merkitsee Alko Oy:n työntekijöille, ja mitä tekijöitä työnantajakuvassa he pitävät tärkeänä työsuhteen alussa. Lisäksi tarkoituksena on selvittää, ...
  • Työnantajakuvan merkitys työntekijöiden kokemalle houkuttelevuudelle ja organisaatioon identifioitumiselle : case X Henkilöstöpalvelut Oy 

    Jalasaho, Laura (2020)
    Tutkimuksessa tarkasteltiin työnantajakuvan instrumentaalisten ja symbolisten tekijöiden yhteyttä koettuun työnantajan houkuttelevuuteen ja organisaatioon identifioitumiseen nykyisten työntekijöiden keskuudessa. Lisäksi ...
  • Selaa aineistoja
  • Selaa aineistoja
  • Artikkelit
  • E-kirjat
  • Esitelmät ja posterit
  • Historialliset kartat
  • Julkaisusarjat
  • Konferenssit ja seminaarit
  • Lehdet
  • Opinnäytteet
  • Oppimateriaalit
  • Nuotit ja musiikki
  • Tutkimusdata
  • Tutkimusraportit
  • Valokuvat

Selaa

Kaikki aineistotKokoelmaluetteloJulkaisupäivätTekijätAsiasanatJulkaistuLaitosOppiaine

Omat tiedot

Kirjaudu sisään

Tilastot

Tarkastele käyttötilastoja
  • Kuinka julkaista JYXissä?
  • Rinnakkais­tallentaminen
  • Opinnäytteiden julkaisu
  • Väitöskirjojen julkaisu
  • Julkaisupalvelut

Avoin tiede JYU:ssa
 
Tietosuojailmoitus

Saavutettavuusseloste

Ellei toisin mainittu, julkisesti saatavilla olevia JYX-metatietoja (poislukien tiivistelmät) saa vapaasti uudelleenkäyttää CC0-lisenssillä.
Open Science Centre