dc.contributor.author | Rautiainen, Matti | |
dc.contributor.editor | Kaihari, Kristina | |
dc.contributor.editor | Engelholm, Maj-Len | |
dc.contributor.editor | Aikoma, Tiina | |
dc.contributor.editor | Korhonen, Anjuli | |
dc.date.accessioned | 2023-06-06T08:45:03Z | |
dc.date.available | 2023-06-06T08:45:03Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Rautiainen, M. (2023). Demokratia elämäntavaksi opettajankoulutuksen ja koulujen yhteistyöllä. In K. Kaihari, M.-L. Engelholm, T. Aikoma, & A. Korhonen (Eds.), <i>Hyviä toimintatapoja osallistumisen toteuttamiseen peruskouluissa : peruskoulujen demokratia- ja ihmisoikeuskasvatuksen pilottihanke lukuvuonna 2022-2023</i> (pp. 50-54). Opetushallitus. Raportit ja selvitykset, 2023:4a. <a href="https://www.oph.fi/fi/tilastot-ja-julkaisut/julkaisut/hyvia-toimintatapoja-osallistumisen-toteuttamiseen-peruskouluissa-0" target="_blank">https://www.oph.fi/fi/tilastot-ja-julkaisut/julkaisut/hyvia-toimintatapoja-osallistumisen-toteuttamiseen-peruskouluissa-0</a> | |
dc.identifier.other | CONVID_183371537 | |
dc.identifier.uri | https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87465 | |
dc.description.abstract | Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitos otti vuonna 2014 käyttöönsä ilmiölähtöisen opetussuunnitelman. Käyttöönottamisen yksi keskeisistä tavoitteista oli entisestään vahventaa opettajankoulutuksen ja koulujen välistä yhteistyötä. Yhteistyöllä on ollut vuosien aikana monia muotoja, mutta sen keskeinen idea on mahdollistaa opettajankoulutuksen opiskelijoille osallistuminen koulun kehittämiseen yhdessä opettajien ja oppilaiden kanssa. Erityisesti yhteistyötä on kohdistettu koulun laaja-alaisen osaamisen ja keskeisten yhteiskunnallisten tavoitteiden, kuten demokratiakasvatuksen, kehittämiseen. | fi |
dc.format.extent | 75 | |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | fin | |
dc.publisher | Opetushallitus | |
dc.relation.ispartof | Hyviä toimintatapoja osallistumisen toteuttamiseen peruskouluissa : peruskoulujen demokratia- ja ihmisoikeuskasvatuksen pilottihanke lukuvuonna 2022-2023 | |
dc.relation.ispartofseries | Raportit ja selvitykset | |
dc.relation.uri | https://www.oph.fi/fi/tilastot-ja-julkaisut/julkaisut/hyvia-toimintatapoja-osallistumisen-toteuttamiseen-peruskouluissa-0 | |
dc.rights | In Copyright | |
dc.title | Demokratia elämäntavaksi opettajankoulutuksen ja koulujen yhteistyöllä | |
dc.type | book part | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:fi:jyu-202306063535 | |
dc.contributor.laitos | Opettajankoulutuslaitos | fi |
dc.contributor.laitos | Department of Teacher Education | en |
dc.type.uri | http://purl.org/eprint/type/BookItem | |
dc.relation.isbn | 978-952-13-6889-9 | |
dc.type.coar | http://purl.org/coar/resource_type/c_3248 | |
dc.description.reviewstatus | nonPeerReviewed | |
dc.format.pagerange | 50-54 | |
dc.relation.issn | 1798-8918 | |
dc.type.version | publishedVersion | |
dc.rights.copyright | © Opetushallitus | |
dc.rights.accesslevel | openAccess | fi |
dc.type.publication | bookPart | |
dc.relation.grantnumber | 1/1676/2022 | |
dc.subject.yso | yhteistyö | |
dc.subject.yso | kansalaiskasvatus | |
dc.subject.yso | koulut | |
dc.subject.yso | opettajankoulutus | |
dc.subject.yso | demokratia | |
dc.subject.yso | ihmisoikeudet | |
dc.format.content | fulltext | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p6334 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p11304 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p386 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p10746 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p742 | |
jyx.subject.uri | http://www.yso.fi/onto/yso/p2402 | |
dc.rights.url | http://rightsstatements.org/page/InC/1.0/?language=en | |
dc.relation.funder | Finnish National Agency for Education | en |
dc.relation.funder | Opetushallitus | fi |
jyx.fundingprogram | OPH, Others | en |
jyx.fundingprogram | OPH, Muut | fi |
dc.type.okm | D2 | |