”Unelmieni oppitunti” englannin kielen opettajakoulutettavien visualisoimana
Mäntylä, K., & Kalaja, P. (2017). ”Unelmieni oppitunti” englannin kielen opettajakoulutettavien visualisoimana. In S. Latomaa, E. Luukka, & N. Lilja (Eds.), Kielitietoisuus eriarvoistuvassa yhteiskunnassa - Language awareness in an increasingly unequal society. AFinLAn vuosikirja 2017 (pp. 201-218). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA. AFinLAn vuosikirja, 2017. https://journal.fi/afinlavk/article/view/60735
Published in
AFinLAn vuosikirjaDate
2017Copyright
© Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLA, 2017
This study views the motivation of future teachers from quite a novel perspective: in terms of vision or envisioning. The study was carried out with student teachers of English (n=31) enrolled on a MA degree programme at a university in Finland. They were asked to envision an English class of their dreams after graduating as qualified teachers. The students produced a picture and were asked to comment on it briefly and provide some further details concerning the class. The task was carried out as part of one of the first professionally oriented courses in the students’ university studies. The pictures complemented with commentaries, or pools of multimodal data, were subjected to qualitative data-driven content analysis to establish possible variation in the environments where the teaching/learning of English was envisioned to take place in the future, and the equipment and materials at hand for the teaching/learning of the language there, and furthermore, what these would make possible to teach/learn in the class and how. Findings will be reported and discussed from the perspective of teacher education.
...
Publisher
Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys AFinLAParent publication ISBN
978-951-9388-65-6Is part of publication
Kielitietoisuus eriarvoistuvassa yhteiskunnassa - Language awareness in an increasingly unequal society. AFinLAn vuosikirja 2017ISSN Search the Publication Forum
2343-2608Keywords
Original source
https://journal.fi/afinlavk/article/view/60735Publication in research information system
https://converis.jyu.fi/converis/portal/detail/Publication/27320099
Metadata
Show full item recordCollections
License
Related items
Showing items with similar title or keywords.
-
“I don’t have any idea of what I should know in working life” : the role of English in the profession of a classroom teacher and how teacher training prepares students for working life
Kuitunen, Minttumaari (2020)Englannin kielellä on Suomessa merkittävä asema yhtenä käytetyimmistä vieraista kielistä ja sitä voisikin siis epävirallisesti kutsua kolmanneksi viralliseksi kieleksi. Lisäksi englanti on vahvasti esillä koulutusjärjestelmässä ... -
From the past to the future : self-concepts of English language teachers from Finland and Korea
Park, Noelle (Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys, 2015)This article explores 1) how two English language teachers from Finland and Korea develop their self-concept as English learners throughout their English learning trajectory, and 2) the positive motivational effects of ... -
Learning while laughing or learning by laughing? : Finnish EFL teachers’ conceptions of efficient use of humour in the language classroom
Naskali, Milja (2024)Huumori on hyvin arkipäiväinen osa elämäämme, ja viime vuosikymmenten saatossa siitä on tullut yhä tavallisempi ilmiö myös luokkahuoneissa. Tutkimustulokset huumorin vaikutuksista tässä kontekstissa ovat kuitenkin olleet ... -
Subject teachers and classroom teachers' conceptions of early English teaching in Finland
Salo, Emmi (2022)Kielitaidon merkitys on kasvanut huomattavasti, mikä on korostanut kielenopetuksen tarvetta. Tämä näkyy myös perusopetuksen opetussuunnitelman muutoksessa (2019), jonka myötä ensimmäisen vieraan kielen (A1) opetus alkaa ... -
What motivates Finnish and South Korean students to study English?
Heikka, Erika (2019)Kandidaatin tutkielman aiheena on englannin kielen opiskelijoiden oppimismotivaatio. Tutkinnan kohteena ovat suomalaiset ja eteläkorealaiset englannin kielen yliopisto-opiskelijat. Tutkimuksen tavoitteena on selittää, mitkä ...